Anonym (:() skrev 2013-09-19 09:04:52 följande:
Jag har försökt googla fram men hittar inget glasklart om levnadscykeln, om NÄR en larv kan börja lägga egna ägg. För om det kläcks larver om en vecka men som kanske inte kan börja lägga ägg försen om TVÅ veckor som borde ju andra dosen vanquin hinna döda den larven först emn jag hittar det inte svart på vitt
Hittils har jag bytt och tvättat alla sänglakan varje dag, dock endast lakanen och inte påslakan och örngott?! Alla i familjen sover med åtsittande byxor på natten som på morgonen läggs i en påse tillsammans med underkläderna man sovit i och tvättas upp direkt. Alla rumpor tvättas i duschen med flytande tvål varje morgon. I badrummen blir alla toaletter torkade med sprit dagligen och golvet skurat med klorin dagligen.
Det står i förpackningen vilka stadier den tar.
Det låter som om det räcker och blir över med ditt städupplägg.
Det finns som sagt sånna trevliga små handångmaskiner på tex siba (tror de kostar runt 300kr) som är väldigt bra för detta ändamål. Går tex väldigt fort att ånga av toaletten och handfatet istället för att skrubba med klorin. Går ju tex även utmärkt att använda på golvet och i sängen. Lite försiktig får man ju vara men de flesta material tål ångan utan problem.