Inlägg från: Vallmo78 |Visa alla inlägg
  • Vallmo78

Konstig mens?

Hej!
    Bra att du kollar dig. Känner ingen mig i din beskrivning.
    Har också lite konstig mens med menscykel 23,26,30,24,25,28 ....ja...den varierar som fan plus att det börjar med bruna flytning (spotings) 3-4 dagar innan sen riktig mens bara i 1-2 dagar :O sen återigen "spotings" i 2 dagar och sen slutar det hela. Sen körde jag ägglossningstest förra mån och den gav utslag på dag 9!!! Kan man ha så tidigt ägglossning? Och jag kände själva ägglossningen med!  Vad är det som händer... Har också tid hos gyn om 2 v..... 
    /V 

• Vallmo78

Ska vi verkligen skylla på Åldern?! Tror inte Det har med det att göra. ...Tror du antyder att det kan vara klimakteriet och visst finns det variation i när man får det och inte. Men om man kollar tillbaks på en egen mor så är det långt kvar då jag är också 35. Men det visar sig om 2 v när dr får säga sitt!!
    Lambda: Att du har mensvärk? Och ingen pos på grav test? Jag har i alla år haft snäll mens och mensvärk men nu beter den sig mycket märklig. Ja...det ska bli skönt att få veta vad det är.

• Vallmo78
    Lambda skrev 2013-10-16 09:22:25 följande:
    Har fått se min livmoder och äggstockar, tyckte då mest det var svartgråttvitt brus med svarta fläckor dock ;) Hon sade att det såg bra ut, inga polyper eller så. Sade också att jag snart ska ägglossa när hon tittade på den ena äggstocken. Det med bruna blödningar, flytningar, förklarade hon som att jag inte haft ägglossning och då får man en brunaktig blödning innan mens. 

Nu har jag fått recept på gulkroppshormon att äta från dag 16 till 25. Detta ska göra att mensen och ägglossning regelbunden. Slippa ha mens för att få det igen elva dagar senare. Ska testa men först googla lite om gulkroppshormon. Vad det är, biverkningar och så vidare? Har inte en aning alls om vad det är?

Talade även om att jag och karln haft oskyddat i över ett år. Han fick brev från onkologen igår. Han behöver inte utredas mer, man måste helt enkelt gå in och plocka ut hans spermer för att sedan rena dessa förklarade läkaren jag träffade idag. Hon var bekant med hans problem. Så jag ska börja med gulkroppshormonet och vi ska kontakta fertilitetskliniken.

Den som lever får se vad som sker. =) 
    Va skönt att det såg bra ut. Oki, intressant det där med bruna flytningar och ingen ägglossning! Det förklara då varför man inte blir gravid eller?! Fick du förklaring till varför? Gör gulkroppshormonet att man ägglossar?
    Jag ska till gyn imorgon. ska bli spännande och höra vad han säger! 
    Vi har också fått remiss vidare till fertilitetsklinik. 
    Hörs mer sen. Måste rusa.
    Glad för din skull att det inte var något fara.
    Kram 
  • Vallmo78

Hej! Nu har jag varit hos gyn och hans förklaring skilde sig från din gyns förklaring. Han påstod att mensen hade blivit så pga hormonell obalans och stress. Allt ser bra ut annars. Han garanterade att jag har ägglossning varje gång (jag får utslag på ägglossningstesterna också) och det är inte därför jag får "spottingar". Så ja...jag vet inte. Känner mig lite förvirrad. Och Ja jag är i obalans och tokstressad också....
    Lycka till med hormonet nu och hoppas det hjälper dig :) 

Svar på tråden Konstig mens?