• Lambda

Konstig mens?

Hej, sitter här och undrar vad som pågår med min kropp? Har senaste året haft krånglig mens, menscykel. 25, 24, 15, 28, 28, 16, 25, 25, 26, 27 har cykeln varit. Tänkte att den nu verkar reda ut sig och att jag snart är tillbaka på 28 dagar som förr. Men denna gång fick jag mens den 7 september. Först bara ljust rosa orange flytning och nästkommande dag rött. Blödde ett par dagar sen trodde jag mens var slut. Men har nu haft bruna småblödningar varje dag. Är nu inne på mun tionde dag? Upplever även mensvärk och ömma bröst vilket jag kan ha i början av en menstruation. Helskumt? Någon som haft likadant? Vad berodde det på? Är orolig för cancer, har haft cellförändringar förut. Är jag i övergångsåldern? Är 35,, borde jag ringa kvinnokliniken?

• Svar på tråden Konstig mens?
  • Lambda

Ingen som upplevt detsamma och inte heller några råd.

Så då uppdaterar jag info för mig själv ;)

Hade alltså mens med efterföljande bruna flytningar som sedan övergick i en blödning igen. Som att ha mens på mens under två veckors tid. Slutade blöda för två dagar sedan. Lustigt nog är brösten ömma och spända? Måste ha något problem med hormonerna i kroppen eller så får jag väl mens igen!?

I vilket fall har jag tid hos kvinnokliniken nu i oktober. Hoppas på att det inte är någon större fara med tanke på cancer utan att det bara är kroppen som ballat ur lite grann just nu.

Hej hopp! 

• Lambda

Att bli gravid är inte en stor chans trots oskyddat. Men ja, jag har tagit gravtest som inte visat något. Men ja, den tanken har slagit mig. Tänkt att det kunde varit ett tidigt missfall där hormonerna var för svaga för att visa något på ett test. Men får väl aldrig veta? Nu vill jag bara få tillbaks min normala menscykel =)

.. dessutom har jag världens ägglossningsvärk idag? Kan jag redan ha ägglossning så där direkt efter att jag blödit? Skumt är förnamnet.  

• Lambda

Jahapp. Kroppen är inte sig själv ännu? I torsdags fick jag en konstig flytning. Det enda jag kunde likna det med är kräftbajs (ursäkta liknelsen) fast mörkare och självfallet mer flytande. Brösten är spända och ömma. Gör ont och är hårda som man vore tonåring. 

Mvh Frusterad! 

• Hallonröd

Låter konstigt men du har en tid iallafall så de kan ju kolla om det är nåt som är fel!

Lycka till!   

• Lambda

Tack för din respons.

Fortsätter ha ömma bröst som har lättat lite grann.
    Haft grym mensvärk i tre dagar men inte har den kommit ännu.
    Nu vill jag bara att den kommer! För jäkla onödigt att ha värk när man inte ens
    blöder! Det lustiga är också att jag inte ens vet när jag ska ha mensen eftersom
    senaste var så jädrans konstig. Dah! ;) 

• Vallmo78

Hej!
    Bra att du kollar dig. Känner ingen mig i din beskrivning.
    Har också lite konstig mens med menscykel 23,26,30,24,25,28 ....ja...den varierar som fan plus att det börjar med bruna flytning (spotings) 3-4 dagar innan sen riktig mens bara i 1-2 dagar :O sen återigen "spotings" i 2 dagar och sen slutar det hela. Sen körde jag ägglossningstest förra mån och den gav utslag på dag 9!!! Kan man ha så tidigt ägglossning? Och jag kände själva ägglossningen med!  Vad är det som händer... Har också tid hos gyn om 2 v..... 
    /V 

• Lambda
    Vallmo78 skrev 2013-10-05 14:33:43 följande:
    Hej!

Bra att du kollar dig. Känner ingen mig i din beskrivning.

Har också lite konstig mens med menscykel 23,26,30,24,25,28 ....ja...den varierar som fan plus att det börjar med bruna flytning (spotings) 3-4 dagar innan sen riktig mens bara i 1-2 dagar :O sen återigen "spotings" i 2 dagar och sen slutar det hela. Sen körde jag ägglossningstest förra mån och den gav utslag på dag 9!!! Kan man ha så tidigt ägglossning? Och jag kände själva ägglossningen med!  Vad är det som händer... Har också tid hos gyn om 2 v..... 

/V 

Visst är det frustrerande! Det är nu det senaste året som kroppen verkar ha rasat ur spår? Här är det fortfarande mensvärk men ingen mens. Aja, den dyker väl upp tillslut. Blir skönt att bli kollad, antar att även du känner så. Hoppas det löser sig för oss båda.
  • Lambda
    Solrosens skrev 2013-10-05 14:53:43 följande:
    Kanske har något att göra med åldern?

Hm, vet inte vilken ålder du tänker på men jag hoppas inte övergångsåldern redan är här ;) Är 35..
Svar på tråden Konstig mens?