Uppfostran!!?
Jag känner att jag inte riktigt förstår hur folk tänker.
Jag har två flickor en är 7 och en 4. Vi har regler som ska följas och vi hjälps åt här hemma. Det är inte många regler men några och det de ska hjälpa till med är sina rum (de ska hålla ordning. Damma, damsuga och torka golv sköter givetvis jag). De ska även ställa undan skorna i skohyllan, hänga bort kläder och inte sprida leksaker i hela huset. Sedan har jag tillsamman med barnen kommit överrens om 4 saker de vill hjälpa till med. Dessa saker är inget tvång utan detta gör man om man vill tjäna lite extrapengar. Sedan sådana saker som hur man beter sig mot varandra jobbar vi med dagligen.
Det jag nu riktigt förstår är att det finns folk som anser detta vara barnarbete eller att man inte låter barnen vara barn osv. Min fråga är då: Hur i hela världen gör dessa människor med sina barn för att förbereda dem för det tuffa hårda livet som faktiskt existerar utanför dörren, där man inte får något serverat på guldfat!?
Sen anser jag ju att det finns en gräns för hur mycket ett barn ska behöva hjälpa till och jag tycker att dettta ska öka med åldern så när det e dags att flytta hemifårn har man alla de redskap för att stå på egna ben.
Är det någon mer som tycker som jag eller tycker tvärt om? är intresserad av andra mammors tankar om detta!