Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan

Hej.
    Jag skulle vilja tatuera in en bild av min älskade sköldpadda men är så rädd för smärtan
    :/
    jag har inte fött barn, och när jag opererat mig så har jag varit under narkos, så jag har inte så mycket att jämföra med.
    Jag har haft massor med piercingar som jag tyckt gjort fruktansvärt ont att ta. men fina har de blivit =). 

• Svar på tråden Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan
  • Mineralvatten
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-19 09:38:56 följande:
    Det beror på vart på kroppen du tänkt tatuera dig. Vart vill du ha den?
    på vaden eller armen har jag tänkt. 
  • Mineralvatten
    Petrol skrev 2013-09-19 09:42:02 följande:
    Det beror ju lite på var du tänkt dig hur ont det gör, men om du inte väljer att ha den under fötterna eller något annat rent av överjävligt smärtsamt ställe så tycker jag att det är så enkelt att man får sitta kvar trots att det gör ont:) Det gör liksom inte så ont att man hellre har en halvfärdig tatuering och det går ju över.

Så jag tror du fixar det galant, även om det gör ont:)
    hm ja jag får väl föda barn först och se, det sägs av mina vänner som har gjort båda att en tatoo är en baggis om man jämför de två ;)
  • Mineralvatten
    Petrol skrev 2013-09-19 09:44:44 följande:
    haha, ja alla har sina sätt att förbereda sig antar jag:P
    =D.
  • Mineralvatten
    Shorona skrev 2013-09-19 09:47:16 följande:
    Beror helt på var. Handlederna, insidan av armarna och nära knävecken gör riktigt ont pga den tunna huden. Att tatuera sig över revbenen gör att man känner sig mörbuktad en vecka framöver(mina och vänners/bekantas erfarenheter, olika för alla dock). Mina handleder, som tog max 2 min effektiv tid att göra, var värre i smärta än mina förlossningar.
    Så visst kan det göra riktigt ont.
    Men överarmarna känns inte lika illa.
    jo det är sant, jag tänkte mig på vaden.
    då kan jag se tatuering och så kan jag dölja den vid jobb etc.
    Hector (som ni ser på min bild) ÄR sin mattes hjärtegull =) 
  • Mineralvatten
    Petrol skrev 2013-09-19 10:10:32 följande:
    Vaden är iallafall ganska chill, jag har baksidan av mina täckta och det var verkligen inte mkt att bråka om sålänge man inte närmar sig knävecken eller fotlederna.

Kanske kan göra dig lite säkrare iaf:)
    =).
  • Mineralvatten

jo alla har förstått olika smärtgräns, men jag menar jag grät när jag gjorde piercingar i öronen och näsan Skäms

• Mineralvatten

Är också lite orolig över hur man reagerar på någon som har en bild av sin sköldpadda tatuerad.,..hm...
    haha. 

• Mineralvatten
    Shorona skrev 2013-09-19 11:01:21 följande:
    Jag har min gamla kattunge på ankeln... En katt är kanske vanligare att tatuera in iogs.
    Min katt jag har nu har jag tatuerat in hennes namn på min handled. Men hennes namn är även ett gammalt smeknamn på mig så alla behöver inte veta att jag är en crazy cat lady. Kan bara säga att det är mitt smeknamn till de som undrr.
    LillGris skrev 2013-09-19 11:49:53 följande:

Det ska du nog inte oroa dig för :) ett älskat husdjur är inte så ovanligt som motiv. Jag ska göra min katt. Hade tänkt ha namnet också men jag vill inte tatuera in "Ballen" faktiskt.. ;)
    aha ja men dåså =).
    Eftersom sköldpaddor lever så länge, ja faktiskt hela mitt liv (det som är kvar ca 70år) så kommer han ju finnas med hela tiden =).
    för mig är det inte ett alternativ att sälja honom, och det fick min man minsann stå ut med när han valde mig ;).
    som tur är så har min man inget emot reptiler och han är idag en mycket god och omtyckt husse, men jisses vad han fick smöra! matte är alltid bäst!

• Mineralvatten
    tinis77 skrev 2013-09-19 14:21:13 följande:

En mouche vill jag ha! Har velat göra en i flera år.. Nu påstår barnens kusin dessutom att jag är för gammal för att pierca mig, då blir jag ännu mer sugen ju!! :-P

Det är just att de ska igenom så långt med nålen som är otäckt, när man tatuerar sig så är ju nålen bara på ytan..
    denna tråd handlar inte om piercings, återgå till ämnet tack.
  • Mineralvatten
    Frau Farbissina skrev 2013-10-01 21:02:47 följande:
    Vet inte var jag fått det ifrån men är inte du med barn?
    Isåfall ska du vänta. Har för mig att det kan vara farligt när man är gravid.
    Om du nu väntar barn och klarar en förlossning så lär du fixa en tatuering utan problem.
    nix men vi försöker bli gravida =).
  • Mineralvatten
    msdragonz skrev 2013-10-01 20:57:50 följande:
    Hej! Har det blivit nån gaddning? Låter fint att ha sin sköldpadda på vaden :). Hur stor ska tatueringen vara? Jag har flera st varav en på vaden som bara är några dagar gammal. Den är ca 20 cm hög, 7 cm bred o tog 4 timmar. Mycket färg o detaljer. Smärtan är förstås individuell som sagt men man fixar det. En fulladdad mobil (fejan, spel) eller att prata hjälper till att distrahera från smärtan. Men var beredd på att det kan vara värre dagarna efter. Stora gaddar på benet gör ofta att det svullnar upp efteråt. Fot o fotled tar värsta smällen. Just det gör inte särskilt ont, mest obehagligt o är helt normalt. Drick mycket vatten o sätt upp foten så ofta du kan. Men det kommer strama o sticka som f-n vid tatueringen i några dagar speciellt när du reser dig från sittande eller liggande men det värsta ger sig rätt fort. Lycka till o kör på! :)
    oj ja så står vill jag inte ha haha.
    någon dm lång och ett par cm bred, ungefär i hans naturliga storlek med andra ord (han är bara en liten "snorunge" på 4 år än så länge).  
Svar på tråden Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan