• Mineralvatten

Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan

Hej.
    Jag skulle vilja tatuera in en bild av min älskade sköldpadda men är så rädd för smärtan
    :/
    jag har inte fött barn, och när jag opererat mig så har jag varit under narkos, så jag har inte så mycket att jämföra med.
    Jag har haft massor med piercingar som jag tyckt gjort fruktansvärt ont att ta. men fina har de blivit =). 

• Svar på tråden Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan
  • Mineralvatten
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-19 09:38:56 följande:
    Det beror på vart på kroppen du tänkt tatuera dig. Vart vill du ha den?
    på vaden eller armen har jag tänkt. 
  • Petrol

Det beror ju lite på var du tänkt dig hur ont det gör, men om du inte väljer att ha den under fötterna eller något annat rent av överjävligt smärtsamt ställe så tycker jag att det är så enkelt att man får sitta kvar trots att det gör ont:) Det gör liksom inte så ont att man hellre har en halvfärdig tatuering och det går ju över.

Så jag tror du fixar det galant, även om det gör ont:)

• Mineralvatten
    Petrol skrev 2013-09-19 09:42:02 följande:
    Det beror ju lite på var du tänkt dig hur ont det gör, men om du inte väljer att ha den under fötterna eller något annat rent av överjävligt smärtsamt ställe så tycker jag att det är så enkelt att man får sitta kvar trots att det gör ont:) Det gör liksom inte så ont att man hellre har en halvfärdig tatuering och det går ju över.

Så jag tror du fixar det galant, även om det gör ont:)
    hm ja jag får väl föda barn först och se, det sägs av mina vänner som har gjort båda att en tatoo är en baggis om man jämför de två ;)
  • Petrol
    Mineralvatten skrev 2013-09-19 09:43:32 följande:
    hm ja jag får väl föda barn först och se, det sägs av mina vänner som har gjort båda att en tatoo är en baggis om man jämför de två ;)
    haha, ja alla har sina sätt att förbereda sig antar jag:P
  • SpanskaFlugan

Generellt brukar det vara så att ju närmare ben man kommer, ju ondare gör det. Min på ryggen sträcker sig över både muskler och ryggrad, över ryggraden kändes det ordentligt, musklerna var inga problem. Har man mycket fett känns det ännu mindre. :)

• Mineralvatten
    Petrol skrev 2013-09-19 09:44:44 följande:
    haha, ja alla har sina sätt att förbereda sig antar jag:P
    =D.
  • Shorona
    Mineralvatten skrev 2013-09-19 09:43:32 följande:
    Beror helt på var. Handlederna, insidan av armarna och nära knävecken gör riktigt ont pga den tunna huden. Att tatuera sig över revbenen gör att man känner sig mörbuktad en vecka framöver(mina och vänners/bekantas erfarenheter, olika för alla dock). Mina handleder, som tog max 2 min effektiv tid att göra, var värre i smärta än mina förlossningar.

Så visst kan det göra riktigt ont.

Men överarmarna känns inte lika illa.
  • Shorona
    Shorona skrev 2013-09-19 09:47:16 följande:
    Beror helt på var. Handlederna, insidan av armarna och nära knävecken gör riktigt ont pga den tunna huden. Att tatuera sig över revbenen gör att man känner sig mörbuktad en vecka framöver(mina och vänners/bekantas erfarenheter, olika för alla dock). Mina handleder, som tog max 2 min effektiv tid att göra, var värre i smärta än mina förlossningar.

*mörbultad...
  • Mineralvatten
    Shorona skrev 2013-09-19 09:47:16 följande:
    jo det är sant, jag tänkte mig på vaden.
    då kan jag se tatuering och så kan jag dölja den vid jobb etc.
    Hector (som ni ser på min bild) ÄR sin mattes hjärtegull =) 
Svar på tråden Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan