Inlägg från: Shorona |Visa alla inlägg
  • Shorona

Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan

Mineralvatten skrev 2013-09-19 09:43:32 följande:
    hm ja jag får väl föda barn först och se, det sägs av mina vänner som har gjort båda att en tatoo är en baggis om man jämför de två ;)
    Beror helt på var. Handlederna, insidan av armarna och nära knävecken gör riktigt ont pga den tunna huden. Att tatuera sig över revbenen gör att man känner sig mörbuktad en vecka framöver(mina och vänners/bekantas erfarenheter, olika för alla dock). Mina handleder, som tog max 2 min effektiv tid att göra, var värre i smärta än mina förlossningar.

Så visst kan det göra riktigt ont.

Men överarmarna känns inte lika illa.
  • Shorona
    Shorona skrev 2013-09-19 09:47:16 följande:
    Beror helt på var. Handlederna, insidan av armarna och nära knävecken gör riktigt ont pga den tunna huden. Att tatuera sig över revbenen gör att man känner sig mörbuktad en vecka framöver(mina och vänners/bekantas erfarenheter, olika för alla dock). Mina handleder, som tog max 2 min effektiv tid att göra, var värre i smärta än mina förlossningar.

Så visst kan det göra riktigt ont.

Men överarmarna känns inte lika illa.
    *mörbultad...
  • Shorona
    Maria 434 skrev 2013-09-19 10:33:11 följande:
    Tror det är olika för olika personer om var man tycker det gör mest ont, helt individuellt.

Jag tyckte insida armen gjorde minst ont av de jag har gjort. 

Men oavsett så gör det inte jätteont, och efter ett tag så domnar huden lite grann :)

Sen finns det flera tatuerare som har en spray de kan ta på innan som bedövar huden. Denna smärtspray påverkar inte huden i sig vilket för att en tatuerare kan använda den till skillnad mot tex embla som påverkar hudens textur och inte är fullt så bra att ta innan en tatuering.
    Precis som jag skrev, alla upplever smärta olika.

För mig har det varit:

Ankel - helt ok.

Lår - ok förutom nära knäveck.

Handleder - riktigt hemskt!

Överarmar - ok.

Rygg - ok förutom nära revbenen.

Nacken - ok förutom rakt över kotorna.

Idag ska jag tatuera fingret och bakom örat. Tror att det kommer att tillhöra de värre smärtorna.
  • Shorona
    Mineralvatten skrev 2013-09-19 10:50:48 följande:

jo alla har förstått olika smärtgräns, men jag menar jag grät när jag gjorde piercingar i öronen och näsan Skäms

Se till att ha ätit och druckit ordentligt, var utvilad och glöm inte bort att andas så blir det bra.
  • Shorona
    tinis77 skrev 2013-09-19 10:52:23 följande:

Enligt min tatuerare så känns set knappt bakom örat, mer obehagligt eftersom det vibrerar så! Men skriv gärna när du är klar och berätta vad du tyckte!
    * Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 * MARTINAS.MYSHOWROOM.SE *
    Det ska jag absolut göra.
  • Shorona
    tinis77 skrev 2013-09-19 10:55:15 följande:

De som gjort mest ont på mig var långt ner på vaden, och skuldra/rygg efter ett par timmar. De andra, överarm, underarm, högre upp på vaden, bröst har inte varit så farligt.

Om 2 veckor ska jag köra insida överarm, kan nog kännas en del..

* Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 * MARTINAS.MYSHOWROOM.SE *
    Så jäkla jobbigt att slappna av och kämpa mot så man inte rycker till!
  • Shorona
    Mineralvatten skrev 2013-09-19 10:57:05 följande:

Är också lite orolig över hur man reagerar på någon som har en bild av sin sköldpadda tatuerad.,..hm...
    haha. 

Jag har min gamla kattunge på ankeln... En katt är kanske vanligare att tatuera in iogs.

Min katt jag har nu har jag tatuerat in hennes namn på min handled. Men hennes namn är även ett gammalt smeknamn på mig så alla behöver inte veta att jag är en crazy cat lady. Kan bara säga att det är mitt smeknamn till de som undrr.
  • Shorona
    Petrol skrev 2013-09-19 10:59:37 följande:
    Bakom öronen och å huvudet generellt  tycker jag var helt okej. Var skitskraj när jag skulle göra mina men det verkar vara skillnad på att köra över ben och att köra över skallben, kanske har man lägre nervtäthet på knoppen?
    Jag får fråga min tatuerare och se vad han kan om kroppens anatomi.
  • Shorona

Okej. Mittendelen av fingret gjorde ordentligt ont att göra!

Blev inget bakom örat. Däremot över skulderbladet. Där var det helt ok.

Svar på tråden Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan