• Mineralvatten

Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan

Hej.
    Jag skulle vilja tatuera in en bild av min älskade sköldpadda men är så rädd för smärtan
    :/
    jag har inte fött barn, och när jag opererat mig så har jag varit under narkos, så jag har inte så mycket att jämföra med.
    Jag har haft massor med piercingar som jag tyckt gjort fruktansvärt ont att ta. men fina har de blivit =). 

• Svar på tråden Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan
  • vampyria2

Jag har en stor på ena axeln och ner på armen, den tog 12 timmar att göra, gjorde den på två sittningar och var livrädd inför den första för jag var osäker på om jag skulle klara smärtan...visst gjorde det ont men inte ens i närheten av så ont som jag trodde det skulle göra, jag tror att det är bra att man är rädd, då blir man förvånad när det inte gör så ont som man trodde det skulle göra

• Petrol
    Mineralvatten skrev 2013-09-19 09:50:36 följande:
    jo det är sant, jag tänkte mig på vaden.
    då kan jag se tatuering och så kan jag dölja den vid jobb etc.
    Hector (som ni ser på min bild) ÄR sin mattes hjärtegull =) 
    Vaden är iallafall ganska chill, jag har baksidan av mina täckta och det var verkligen inte mkt att bråka om sålänge man inte närmar sig knävecken eller fotlederna.

Kanske kan göra dig lite säkrare iaf:)
  • Mineralvatten
    Petrol skrev 2013-09-19 10:10:32 följande:
    Vaden är iallafall ganska chill, jag har baksidan av mina täckta och det var verkligen inte mkt att bråka om sålänge man inte närmar sig knävecken eller fotlederna.

Kanske kan göra dig lite säkrare iaf:)
    =).
  • L i n n

Det är ju, som du förstår och fött höra, helt olika vad man tycker in smärtan på olika kroppsdelar.

Jag har tatuerat mig fem gånger.

Jag har inte känt av att det gör riktigt ont på vare sig bröstet, nacken, handleder eller på foten.

Däremot min sista och rätt nygjorda tatuering på insidan pekfingrarna gjorde förjävligt ont!

Speciellt vid lederna.

Värst av allt var att åka dit tre veckor senare och få den ifylld. Haha.

Ska du ha din tatuering på vaden skulle jag gissa och tro att du inte kommer tycka det är så smärtsamt!

Lycka till.

• Maria 434
    Shorona skrev 2013-09-19 09:47:16 följande:
    Beror helt på var. Handlederna, insidan av armarna och nära knävecken gör riktigt ont pga den tunna huden. Att tatuera sig över revbenen gör att man känner sig mörbuktad en vecka framöver(mina och vänners/bekantas erfarenheter, olika för alla dock). Mina handleder, som tog max 2 min effektiv tid att göra, var värre i smärta än mina förlossningar.
    Så visst kan det göra riktigt ont.
    Men överarmarna känns inte lika illa.
    Tror det är olika för olika personer om var man tycker det gör mest ont, helt individuellt.

Jag tyckte insida armen gjorde minst ont av de jag har gjort. 

Men oavsett så gör det inte jätteont, och efter ett tag så domnar huden lite grann :)

Sen finns det flera tatuerare som har en spray de kan ta på innan som bedövar huden. Denna smärtspray påverkar inte huden i sig vilket för att en tatuerare kan använda den till skillnad mot tex embla som påverkar hudens textur och inte är fullt så bra att ta innan en tatuering.
  • LillGris

Jag har ganska många tatueringar på olika ställen. Höften - skitont. Låret - helt ok. Överarm - helt ok. Insidan av överarmen - skitont. Underarmen - helt hanterbart. Vad jag upplevt med mina är att det gör ont under tiden man gör det men efteråt ömmar det mest, som ett skrapsår typ.

• Shorona
    Maria 434 skrev 2013-09-19 10:33:11 följande:
    Tror det är olika för olika personer om var man tycker det gör mest ont, helt individuellt.

Jag tyckte insida armen gjorde minst ont av de jag har gjort. 

Men oavsett så gör det inte jätteont, och efter ett tag så domnar huden lite grann :)

Sen finns det flera tatuerare som har en spray de kan ta på innan som bedövar huden. Denna smärtspray påverkar inte huden i sig vilket för att en tatuerare kan använda den till skillnad mot tex embla som påverkar hudens textur och inte är fullt så bra att ta innan en tatuering.
    Precis som jag skrev, alla upplever smärta olika.

För mig har det varit:

Ankel - helt ok.

Lår - ok förutom nära knäveck.

Handleder - riktigt hemskt!

Överarmar - ok.

Rygg - ok förutom nära revbenen.

Nacken - ok förutom rakt över kotorna.

Idag ska jag tatuera fingret och bakom örat. Tror att det kommer att tillhöra de värre smärtorna.
  • Mineralvatten

jo alla har förstått olika smärtgräns, men jag menar jag grät när jag gjorde piercingar i öronen och näsan Skäms

• Maria 434
    Mineralvatten skrev 2013-09-19 10:50:48 följande:
    jo alla har förstått olika smärtgräns, men jag menar jag grät när jag gjorde piercingar i öronen och näsan Skäms
    Jag tror att piercing gör ondare än tatuering, men det är vad jag tror.
  • tinis77
    Shorona skrev 2013-09-19 10:50:00 följande:
    Idag ska jag tatuera fingret och bakom örat. Tror att det kommer att tillhöra de värre smärtorna.

Enligt min tatuerare så känns set knappt bakom örat, mer obehagligt eftersom det vibrerar så! Men skriv gärna när du är klar och berätta vad du tyckte!
    * Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 * MARTINAS.MYSHOWROOM.SE *
Svar på tråden Vågar jag tatuera mig? Är så rädd för smärtan