• Solaika

Packa för solsemester med småbarn?

Börjar dra ihop sig för att påbörja packning för Rhodos. Vad får man absolut inte glömma till sonen på 13 månader? Har ni nåt sånt där litet finurligt tips om saker som underlättar men som man inte tänker på?
    Hjälp mig!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Packa för solsemester med småbarn?
  • Solaika

Blöjor o våtservetter, iPad o nån fruktsqueeze. Vatten kan han dricka med sugrör men ena flaskan får nog ligga i handbagaget då :) Vi reser på morgonen och bara 4 timmar så välling behövs inte. I så fall borde personalen kunna hjälpa med hett och kallt vatten tycker jag. Jag hoppas att han ska sova en del eftersom vi åker så tidigt. Men han är dessvärre ingen som somnar så lätt. Nya platser o upplevelser brukar dock hålla honom på bra humör. Nezeril ska han absolut få. Nå lite godis tar vi nog oxå med. Russin gillar han inte tyvärr.

Har en sack n' seat som jag tänkte ta med ifall barnstol skulle saknas. Tyvärr funkar inte bärsele då det enda han accepterar är babybjörn o den är han för tung för. Bärstol accepterar han men den e för stor att släpa. Så vagn blir det. Inget att välja på.

Solkläder har vi två uppsättningar som ska med. Även burkmat måste vi ha med eftersom han inte kan äta så mycket av vår mat då han har väldigt lite tänder för åldern. Vällingpulver o grötpulver ska med. O så alvedon o sånt.

Gah, det e mycket att tänka på..

Svar på tråden Packa för solsemester med småbarn?