Eva Lilli skrev 2013-09-24 00:26:28 följande:
Jag har alltid ledningens stöd men det fira skolvalet gör att föräldrarna väljer att flytta sina små telingar till "snällare" skolor. Kvar blir barnen med föräldrar som faktiskt inte orkar engagera sig så mycket, kanske på gott och ont då vi lärare faktiskt kan få agera och få till en bra studiemiljö.
Att få lite respekt från samhället och föräldrar i synnerhet vore en dröm, känner mig rätt illa behandlad när jag läser hur många ser på oss lärare...
Ja, ok, jag förstår din punkt, absolut.
Men ändå. Jag skulle respektera min dotters lärare mycket mer om de faktiskt ägnade såg åt UNDERVISNING istf UNDERHÅLLNING.
Väldigt många lågstadielärare har gett upp att undervisa hur man SKRIVER, därför att BARN inte tycker att det är ROLIGT.
Då tappar jag respekt omedelbart.
När man läser veckobrevet där det står alltid att BARNEN har varit så DUKTIGA att SAMARBETA, då tappar jag respekt.
Verkar aldrig finnas något INNEHÅLL. Nu kanske du försöker UNDERVISA, men det har blivit svårt att hitta lärare som faktiskt gör det. Man har förstört skolan genom att sänka kraven år efter år.