• Eterisk

    Måste man byta operativsystem?

    Ungarna tjatar på mig om att byta till iOS 7 på min iPhone. När det handlar om min lur har jag partiell Asperger (nej, Sweeny Todd, jag vet inte vad det nya namnet är trots att du spammar varje tråd om saken) och är därför extremt rigid kring både utseende och funktion. Jag vill ha den som den är. Jag vill ha de foton, det utrymme och det utseende den har nu och inte det där nya. 

    Är det bara att köra på sin tvångsmässiga sida eller är det en sådan där Hotmail-grej liksom? Att jag så småningom kommer att bli förflyttad till den onda sidan vare sig jag vill eller inte? 

  • Svar på tråden Måste man byta operativsystem?
  • Lena

    Låt bli att uppgradera. Efter något år kan du dock vara tvungen att göra om inte vissa appar ska sluta funka.

  • alfahombre

    Då skulle jag uppgradera då det nya utseendet är mer avskala och harmoniskt. Uppdaterade igår min gamla iPhone 4, det var enkelt och bilder och inställningar var kvar som tidigare.

  • Eterisk
    alfahombre skrev 2013-09-20 10:15:05 följande:
    Då skulle jag uppgradera då det nya utseendet är mer avskala och harmoniskt. Uppdaterade igår min gamla iPhone 4, det var enkelt och bilder och inställningar var kvar som tidigare.
    Jag gillar det inte alls. Jag trivs så bra med hur det ser ut i min lur nu. Jag vet att bilder finns kvar som vanligt (jag har uppgraderat innan till den version jag har nu) men jag måste föra över bilder för att skapa utrymme för att genomföra bytet och det vill jag inte. 

    Ja, lite stel vad gäller just den här saken som sagt. Generellt teknikfientlig är jag också. I tillägg till feg, ointresserad och extremt okunnig.
  • alfahombre

    Haha ja tycker du inte om det nya utseendet förstår jag motviljan. Först tänkte jag inte byta för min telefon är gammal men så såg jag att det gick och jag är lite nyfiken av mig :)

  • pockemon

    Dum som jag var uppgraderade jag OCH nu kan jag inte komma in på min bank eller läsa mail ( kan dock komma in på min andra bank - Ica -banken).

    Var inne och snackade i med phonehouse och de avrådde att uppgradera då programet tydligen släppt för tidig- mycket som inte fungerar, många med mig hade varit inne och klagat / frågat. 

    Blir så less, har lärt mig att det är viktigt att alltid uppdatera datorn för att slippa problem och i min enfald trodde jag det var det samma med iphonen- är ju också en dator....men nej så var det inte....
    och inte går det att återställa eller någon som vet? 


    Aldrig gör man rätt......
  • Eterisk
    pockemon skrev 2013-09-20 17:48:27 följande:
    Dum som jag var uppgraderade jag OCH nu kan jag inte komma in på min bank eller läsa mail ( kan dock komma in på min andra bank - Ica -banken).

    Var inne och snackade i med phonehouse och de avrådde att uppgradera då programet tydligen släppt för tidig- mycket som inte fungerar, många med mig hade varit inne och klagat / frågat. 

    Blir så less, har lärt mig att det är viktigt att alltid uppdatera datorn för att slippa problem och i min enfald trodde jag det var det samma med iphonen- är ju också en dator....men nej så var det inte....
    och inte går det att återställa eller någon som vet? 
    Å, fy fasen. Känner med dig! 
  • SweeneyTodd
    Eterisk skrev 2013-09-20 09:04:45 följande:
    Ungarna tjatar på mig om att byta till iOS 7 på min iPhone. När det handlar om min lur har jag partiell Asperger (nej, Sweeny Todd, jag vet inte vad det nya namnet är trots att du spammar varje tråd om saken) och är därför extremt rigid kring både utseende och funktion. Jag vill ha den som den är. Jag vill ha de foton, det utrymme och det utseende den har nu och inte det där nya.  Är det bara att köra på sin tvångsmässiga sida eller är det en sådan där Hotmail-grej liksom? Att jag så småningom kommer att bli förflyttad till den onda sidan vare sig jag vill eller inte? 

    Kränkande för oss personer som har "Asperger" att du kallar att det Asperger. Sluta förminska Asperger. Du har inte partiell "Asperger". En sak ska jag dock berömma dig för, och det är att du vet att det har bytt namn.
    Who's for
  • SweeneyTodd

    Kränkande för oss personer som har "Asperger" att du kallar det Asperger. Sluta förminska Asperger. Du har inte partiell "Asperger". En sak ska jag dock berömma dig för, och det är att du vet att det har bytt namn.


    Who's for a free shave?
  • Tenshii
    pockemon skrev 2013-09-20 17:48:27 följande:
    Dum som jag var uppgraderade jag OCH nu kan jag inte komma in på min bank eller läsa mail ( kan dock komma in på min andra bank - Ica -banken).

    Var inne och snackade i med phonehouse och de avrådde att uppgradera då programet tydligen släppt för tidig- mycket som inte fungerar, många med mig hade varit inne och klagat / frågat. 

    Blir så less, har lärt mig att det är viktigt att alltid uppdatera datorn för att slippa problem och i min enfald trodde jag det var det samma med iphonen- är ju också en dator....men nej så var det inte....
    och inte går det att återställa eller någon som vet? 
    Det beror på att apparna inte stöder iOS 7, inte tvärt om. Det kan bli så vid större uppdateringar. 
  • pockemon
    Tenshii skrev 2013-09-23 17:14:02 följande:
    Det beror på att apparna inte stöder iOS 7, inte tvärt om. Det kan bli så vid större uppdateringar. 

    Det är fixat! Handelsbankens support löste problemet - var en inställning jag fick göra och starta om telefonen så nu funkar allt.

    Dessutom verkar det som iOs 7 inte "äter" så mycket batteri....... 
  • Monchichier

    hade det varit jag hade jag uppdaterat. Inte för att utseendet är mycket bättre, mer harmonisk osv.
    Utan just för att du har svårt för förändringar. Men då är jag en sådan som tycker om att utmana mig själv.
    Det kommer att kännas ovant i några dagar, men sedan kommer du vänja dig.
    Och vid nästa stora uppdatering kommer du att tycka att uppdateringen som nu är ny är mycket bättre än nästa. 

Svar på tråden Måste man byta operativsystem?