Inlägg från: Hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • Hallonfrossa

BF mars 2014

Hej tjejer, hoppar in här, lite sent men det får gå

Väntar mitt tredje barn (tredje flicka) 3 mars och vi har i stort sätt allt klart

Hur mår ni här inne? Börjar det bli tungt?

• Hallonfrossa

Vad skönt att du inte upplever det som tungt i alla fall!! Här är det tungt OCH känns en del, har börjat få förvärkar och tryck ner som lite skärande, så hon borrar på här lulla damen! Vad skönt att du får kolla lite extra, det hjälper en att slappna av lite mer. När är du beräknad?

LindaDalarna skrev 2014-01-09 11:19:59 följande:
    Det börjar trycka lite neråt och jag har sammandragningar när jag gör lite för mycket. Men särskilt tungt vet jag inte om jag tycker det är. Ska in på en extra koll på måndag för att kolla hjärta och mäta mage bara för att jag är lite nojig...

• Hallonfrossa
    LindaDalarna skrev 2014-01-09 23:07:58 följande:
    Usch din stackare 

Men man får väl se det som en härlig smärta om man nu kan säga så

Lilla Pyret är beräknat till den 17/3 men jag har en känsla av att hon kommer bli lite tidigare än så .

När ska du gå på graviditetspenning?

Ja man får väll se det så!! Men det är inte skönt

Jag har varit sjukskriven sedan vecka 9 och kommer fortsätta vara det till bf så här blir det ingen gravidpenning.
  • Hallonfrossa
    MammaBoosten83 skrev 2014-01-18 22:03:27 följande:
    Mysigt med 3 barnet =)

Hur mår du?

Jag väntar mitt första och är beräknad till den 19/3

Är riktigt tungt nu och känns inte kul att vara gravid väntan är lång känns det som..

Hoppas allting går bra för dig ;)

Hej!

Jo det är tungt här med, går in i vecka 35 i morgon och hon får gärna titta ut snart!

Så mycket krämpor och så tung som denna graviditeten har varit har jag aldrig varit med om

Vad kul med första barnet! Vet ni vad ni ska få?

Förstår att det känns tungt men nu är det inte alls lång tid kvar

Hoppas det går bra för dig med!
  • Hallonfrossa
    MammaBoosten83 skrev 2014-01-19 23:39:48 följande:
    hejsan =) 

Jag har haft en tuff graviditet tidig foglossning så jag har fått gå ofta på ult..

Vi har vart på 4 st och det finns inga tecken på kille.. Men jag vågar inte hoppa ännu.. Men är så sugen på att köpa bebis nytt men har köpt till både kille/tjej ;)

Usch då! Jobbigt med tidig foglossning!

Fick det med denna gången, vart sjukskriven i vecka 9.

Okej men varför så många ul?

Nä alltså man kan aldrig vara säker, vi har fått sagt tjej men vi har ganska blandade kläder, lite rosa lite grönt lite blått ja lite smått och gott
  • Hallonfrossa
    anselina skrev 2014-01-20 08:37:36 följande:
    Jaa denna graviditet har varit tuffare än dom andra här med... Hur långt ha ni mellan syskonen? Här har det blivit 5år emellan. Äldst jänta ä 10, pojken 5 åsså kommer snart denna... Vet inte om de ha me åldern på mig att göra att de känns så mycket tyngre? Inte för att jag ä lastgammal;) Mammaboosten: varför ha du fått vara på flera ul? Äre pga foglossningarna?

Denna gången har med varit så mycket tyngre, nu är jag bara 26 men har längre mellanrum mellan barnen denna gång, kanske har det med det att göra?

Det är bara 16 månader mellan de första två men nu är det 5 år mellan dessa och allt är annorlunda.
  • Hallonfrossa

Hej tjejer, har idag varit på förlossningen för 3:e gången denna vecka och ska åter dit igen i morgon och på måndag om jag inte blir inlagd över helgen.....

Min Hepatos har blivit värre och mina värden stiger trots medicin, är nu i vecka 35+3 och vi hoppas att kunna hålla värdena stabila nu fram till vecka 37+0 (1,5 vecka till) så vi slipper få ett Prematur fött barn.

De har ingen avdelning för det här och för lillans skull vill vi att hon får vara kvar och må bra i magen så länge som möjligt.

hoppas ni alla får en fin helg !

• Hallonfrossa

Nu är Lilla Alice här, hon föddes kl.00.56 o h är 3215g 49cm lång.

Förlossningen tog från början till slut ca 12 timmar.

Hon kom i vecka 37+0

• Hallonfrossa
    LindaDalarna skrev 2014-02-21 13:40:49 följande:
    Men så underbart söt . Återigen; grattis 

Tack och tack
  • Hallonfrossa
    anselina skrev 2014-03-01 15:19:03 följande:
    Jag tro de kan te sig olika för varje graviditet. Med första för 10 år sen minns jag att jag hade sammandragningar i två dygn. Inpå de sista dygnet så ändrade de karaktär att dom kom tätare å gjorde ondare. Ett tryck uppifrån å ner... Blev som menaverk typ... Nu med nr tre så ha jag haft sammandragningar och ett tryck bak på ländryggen... Jaa jag vet inte... Blir sj snittad så jag hoppas lillan vill hålla sig lugn en v till

Barn nr 3 ska ju vara helt annorlunda och väldigt besvärlig vid jag har hört, många som har ont och mår dåligt länge tyvärr. Men vi hoppas på att hon väntar tills det bokade datumet
  • Hallonfrossa

Åh grattis!! Mycket fint namn måste jag säga. min Alice är nu 5 veckor

elllah skrev 2014-03-17 19:29:47 följande:
    Nu har äntligen våran Alice kommit. Idag 17/3 Kl 08:09 3672g och 51 cm

Svar på tråden BF mars 2014