• Svar på tråden BF mars 2014
  • Sopp

    Vi väntar barn den 25e Mars - är mitt första så allt är lite nytt och abstrakt än så länge, sitter mest och väntar på den första sparken och att jag ska se gravid ut istället för en som ätit lite för mycket under sommaren = )

  • Sopp
    anselina skrev 2013-10-02 18:34:31 följande:
    Grattis till bäbisen:) Ha du fått vara på ul?

    Ja vi gjorde CUB vecka 13 (eller 12 beroende på hur man räknar), allt såg bra ut då! Nästa är vecka 20, så nu går dagarna långsamt =)

    Själv?
  • Sopp
    elllah skrev 2013-10-02 19:18:47 följande:
    hej. Jag har bf 8 Mars, väntar mitt andra barn :) ska på ul den 11 oktober :D
     

    Kul! Ska ni ta reda på om det är en tjej eller kille?
  • Veriz

    Hej, hoppar in här :)

    Väntar vårt andra barn med bf 16 mars än så länge. Ska på ul 17 oktober så lär väl bli ändrat då :)

    Födde 20111108 vår son Milo. Fick ett missfall i våras i v7 så nu hoppas vi att denna graviditet går bättre :)

    Är iaf inne i en må-bra-fas. Tröttheten har inte varit nådig och även haft mer illamående denna gång. Börjar dock redan känna av fogarna, hade problem med det även i förra graviditeten men jag hoppas att det blir bättre denna gång. Nu när man har en snart 2åring med full speed :)

          

  • Sopp
    Veriz skrev 2013-10-06 23:16:18 följande:
    Hej, hoppar in här :)

    Väntar vårt andra barn med bf 16 mars än så länge. Ska på ul 17 oktober så lär väl bli ändrat då :)

    Födde 20111108 vår son Milo. Fick ett missfall i våras i v7 så nu hoppas vi att denna graviditet går bättre :)

    Är iaf inne i en må-bra-fas. Tröttheten har inte varit nådig och även haft mer illamående denna gång. Börjar dock redan känna av fogarna, hade problem med det även i förra graviditeten men jag hoppas att det blir bättre denna gång. Nu när man har en snart 2åring med full speed :)

          
    Synd att han inte ville stanna i magen i 3 dagar till ;)

    Läste någonstans att majoriteten av alla som föder två barn eller fler upplever minst ett missfall så det verkar vara väldigt vanligt? 

    Jag har aldrig riktigt mått dåligt, en hel del trött och fruktansvärda humörsvängningar! Det gick tyvärr inte över efter 12 veckor men man kanske får leva med detta graviditeten igenom? Jag har ju inget barn sedan innan så jag vet ju inte vad man ska förvänta sig    
  • elllah

    Ja vi ska allt ta reda på kön. Gjorde vi med emilia, och det var en fantastisk känsla :) jag fick också ett missfall innan denna graviditeten, var bara i 6:e veckan då. Är nu i 18+2 och ska göra Ul på fredag :D är dock sjukskriven pga mina fruktansvärda foglossningar :(

Svar på tråden BF mars 2014