BF mars 2014
hej. Jag har bf 8 Mars, väntar mitt andra barn :) ska på ul den 11 oktober :D
hej. Jag har bf 8 Mars, väntar mitt andra barn :) ska på ul den 11 oktober :D
Ja vi ska allt ta reda på kön. Gjorde vi med emilia, och det var en fantastisk känsla :) jag fick också ett missfall innan denna graviditeten, var bara i 6:e veckan då. Är nu i 18+2 och ska göra Ul på fredag :D är dock sjukskriven pga mina fruktansvärda foglossningar :(
Jag är fortfarande sjukskriven, men dom skriver bara en månad åt gången, så är ett väldans springande på vårdcentralen, vilket kostar 100 kronor per gång :( är beräknad 10 mars nu efter ultraljudet, och vi väntar en liten flicka igen :D
Vid denna veckan 25+3, hade jag gått upp 10 kg med mitt första barn. Med denna 7 :D så hoppas på att jag håller mig inom rimliga gränser, inte 30 kg :P jag mår riktigt bra förutom foglossningarna. Känner mig ivrig. Vill börja köpa blöjor, tvätta alla bebiskläder och vika dom fint :D
Hittills tycket jag att graviditeten i sig vart kanon. Men nu, snart vecka 27, så börjar det faktiskt bli lite otympligt :) våran dotter brukar dra upp tröjan på mig och ropa in i naveln på mig: bebbis, det är storasyster. Bebbis komma UT! Haha sötfian längtar verkligen efter pyret i magen
Imorgon går jag in i vecka 32 :) allt börjar bli väldigt tungt. Har dock bara gått upp 12 kg denna gången, 30 var det med tösen. Någon mer än jag som har fruktansvärda problem med ryggvärk? Några lindrande tips?
Är idag i vecka 37. Har molande värk och vissa kraftiga förvärkar. Har inget hänt innan onsdag då jag ska till MVC, ska jag be min bm göra hinnsvepning. Får ingen sömn nattetid, och kan inte ta igen detta på dagen då min tre åring är aktiv. Hoppas vi snart får ut våran bebbe
Man frigör hinnsäcken från livmodertappen, då frigörs ett hormon som kan sätta igång förlossningen. Sammandragningarna blir allt kraftigare och i vissa fall går slemproppen och vattnet. Inte alla det fungerar för men värt att prova om ens barnmorska går med på det!
4 dagar kvar till bf. Känns som att det börjar dra ihop sig. Kraftig molande värk, hyffsat regelbundna förvärkar och det trycker och strålar neråt :)
Bf+1 idag. Fy för att gå över när jag ställt in mig på få lite tidigare, som med tösen..
Nu har äntligen våran Alice kommit. Idag 17/3 Kl 08:09 3672g och 51 cm