Inlägg från: LindaDalarna |Visa alla inlägg
  • LindaDalarna

BF mars 2014

Alltså jag måste bara fråga; är det nån mer än jag som har en oerhört aktiv bebis i magen? På 24 h har h*n enbart vilat små korta stunder (förutom de två timmar jag faktiskt fick sova).

• LindaDalarna
    LindaDalarna skrev 2014-01-31 00:06:39 följande:
    Goda nyheter!
    Piggelins kurva har ökat igen Glad
    Ska ändå på ett TUL på måndag men vad göra det? En extra chans att se den lille innan det är dags Hjärta
    TUL visade att lilla pyret ligger på -19,8% så det är en liten en som snurrar runt.
    Men flödet i navelsträngen var fint och h*n är en aktiv en så det var bra.
    Ska tillbaka på TUL den 13/2. Hoppas bara att h*n har det bra där inne Hjärta

Nån annan här som har minusbarn i magen?
  • LindaDalarna

+ - 20 % anses vara normalt. H*n ska enligt alla kurvor väga runt 2300 men väger just nu 1,8...Ska tillbaka på TUL den 12/2 

• LindaDalarna
    Hallonfrossa skrev 2014-02-11 16:29:39 följande:
    Nu är Lilla Alice här, hon föddes kl.00.56 o h är 3215g 49cm lång.
    Förlossningen tog från början till slut ca 12 timmar.

Hon kom i vecka 37+0
    Åh så härligt Glad
    Ett jättegrattis till er Hjärta
  • LindaDalarna
    LindaDalarna skrev 2014-02-04 13:06:31 följande:
    TUL visade att lilla pyret ligger på -19,8% så det är en liten en som snurrar runt.
    Men flödet i navelsträngen var fint och h*n är en aktiv en så det var bra.
    Ska tillbaka på TUL den 13/2. Hoppas bara att h*n har det bra där inne Hjärta

Nån annan här som har minusbarn i magen?
    Var på läkarundersökning igår (12/2) pga graviditetsdiabetes och fick samtidigt göra ett TUL för att slippa åka in igen dagen efter.
    Döm om min evinnerliga lycka (ja det blev glädjetårar och läkaren fick en tacksam kram) när det visar sig att lilla Pyret nu ligger på -8,7 % och mår alldeles utmärkt där inne Hjärta.

Anar att förra BM mätte lite slarvigt Förvånad
  • LindaDalarna
    elllah skrev 2014-02-23 17:51:22 följande:
    Är idag i vecka 37. Har molande värk och vissa kraftiga förvärkar. Har inget hänt innan onsdag då jag ska till MVC, ska jag be min bm göra hinnsvepning. Får ingen sömn nattetid, och kan inte ta igen detta på dagen då min tre åring är aktiv. Hoppas vi snart får ut våran bebbe
    Vad är hinnsvepning?
  • LindaDalarna

Aha...kan vara värt att komma ihåg utifall att Pyret vill stanna kvar längre än vad det är tänkt. Tack så mycket Glad

• LindaDalarna

Trött, slut och ont...ja så är det nu i vecka 38 (37+3)
    Nätterna består av ett evigt vändande hit och dit och en konstant trötthetskänsla i ryggen. Alvedon fungerar inte blev jag varse om inatt. Somnade 07 i morse och vaknade 09. 
    Och är det inte ryggen så är det lille älsklingen som tycker att h*n ska buffa lite på mamma Hjärta.
    Hoppas verkligen inte att Pyret vill stanna kvar längre än vad h*n måste för då kommer jag bli en zombie. Sköta hemmet? Nej inte så mycket så tack och lov för allehanda prylar som underlättar (diskmaskin, bakmaskin).

Nån som känner igen sig?

• LindaDalarna
    elllah skrev 2014-03-17 19:29:47 följande:
    Nu har äntligen våran Alice kommit. Idag 17/3 Kl 08:09 3672g och 51 cm
    Grattis Skrattande...Hoppas att allt gick bra {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF mars 2014