Inlägg från: anselina |Visa alla inlägg
  • anselina

BF mars 2014

Hej. Nu har jag gått av på grav.penning och har betydligt mindre ont i fogarna på dessa dagar. Kanske för att jag mestadels bara lallat runt här hemma å inte gjort allt för mycket. Vi har haft kallt här uppe i norr, legat mellan minus 20 och minus 30 i några dagar så jag ha bara vare ute å pysslat med pålarna i hagen. Vars i landet bor ni? Kanske är det nån av er som vet hur man fixar en BF lista som vi kan länka in här? skulle vara kul!

• anselina

Jaa denna graviditet har varit tuffare än dom andra här med... Hur långt ha ni mellan syskonen? Här har det blivit 5år emellan. Äldst jänta ä 10, pojken 5 åsså kommer snart denna... Vet inte om de ha me åldern på mig att göra att de känns så mycket tyngre? Inte för att jag ä lastgammal;) Mammaboosten: varför ha du fått vara på flera ul? Äre pga foglossningarna?

• anselina
    Nettan79an skrev 2014-01-20 12:04:53 följande:
    Hej Såg att ni diskuterade om att det kan va tyngre ju fler barn man fött. Kan hålla med där, bär fjärde pojken nu och det känns mycket tyngre nu..kändes inte såhär tungt med tvillingarna ens..men man kanske inte kommer ihåg:) väntar iaf med spänning på bebban

Ja jag tro på att man bli äldre..men de ä väl olika de med ? Vet en tjej som nu fått sitt 12:e! Barn i agusti fattar inte att kroppen pallar... Även fast vi ä gjorda för detta...jag å sambon prata igår kväll om just detta att jag inte kunde dra mig till minnes att de va såhär tungt emellanåt... Nu hade jag tidiga foglossningar med jänta då va jag 21 år å kunde knappt gå 50meter ... Men då va jag mycke piggare i övrigt...
  • anselina
    LindaDalarna skrev 2014-01-21 00:55:13 följande:
    Var på koll förra måndagen och pyrets kurva hade gått ner lite grann. Är det normalt? Behöver jag säga att jag är nojjig första gångs mamma 

Min kurva hade oxå planat ut förra veckan... Beror nog på att barnet har ändrat läge i magen :) med sonen så stod jag på samma sf mått mellan v28 till v38 då jag födde honom med planerat snitt. Gick då upp sammanlagt 6kg . Så länge bm inte säger nått är de nog lugnt. Men klart man få va nojjig, de ä även jag som omföderska.
  • anselina
    Hallonfrossa skrev 2014-01-27 21:24:37 följande:
    Fick extra ul i dag i vecka 36 och hade tur att få i 3D så här är vår lilla Alice <3

På va söt! Tänk snart ha vi dom små hos oss
  • anselina
    Hallonfrossa skrev 2014-01-30 20:54:12 följande:
    Hej tjejer, har idag varit på förlossningen för 3:e gången denna vecka och ska åter dit igen i morgon och på måndag om jag inte blir inlagd över helgen..... Min Hepatos har blivit värre och mina värden stiger trots medicin, är nu i vecka 35+3 och vi hoppas att kunna hålla värdena stabila nu fram till vecka 37+0 (1,5 vecka till) så vi slipper få ett Prematur fött barn. De har ingen avdelning för det här och för lillans skull vill vi att hon får vara kvar och må bra i magen så länge som möjligt. hoppas ni alla får en fin helg !

Hoppas det gå bra för er! Aldrig roligt att behöva gå å vara orolig. Vad är hepatits?
  • anselina
    LindaDalarna skrev 2014-02-04 13:06:31 följande:
    TUL visade att lilla pyret ligger på -19,8% så det är en liten en som snurrar runt. Men flödet i navelsträngen var fint och h*n är en aktiv en så det var bra. Ska tillbaka på TUL den 13/2. Hoppas bara att h*n har det bra där inne  Nån annan här som har minusbarn i magen?

Mitt sf mått hade då ökat på bra sen förra gången,vilket känns bra! De ligger nu på 34 ist 29 ... Hur stor ä din bäbis nu,minus säger mig inte så mycket även fast jag förstå att de ä i underkant
  • anselina

Snart ärr dags... För oss är det ca 2,5 v kvar... Har ej fått datum på ks än men hoppas att det bli i v 10. Nån annan som som ska få planerat ks?

• anselina
    Hallonfrossa skrev 2014-02-11 16:29:39 följande:
    Nu är Lilla Alice här, hon föddes kl.00.56 o h är 3215g 49cm lång. Förlossningen tog från början till slut ca 12 timmar. Hon kom i vecka 37+0

ååå stort grattis! Passa på å njut så få du gärna dela med dig sen av en liten bild på sessan :)
  • anselina
    LindaDalarna skrev 2014-02-13 00:14:13 följande:
    Var på läkarundersökning igår (12/2) pga graviditetsdiabetes och fick samtidigt göra ett TUL för att slippa åka in igen dagen efter. Döm om min evinnerliga lycka (ja det blev glädjetårar och läkaren fick en tacksam kram) när det visar sig att lilla Pyret nu ligger på -8,7 % och mår alldeles utmärkt där inne . Anar att förra BM mätte lite slarvigt 

Ååå en helbild ... Här säger dom att man int kan få på hela bäbisen eftersom den ä för stor efter v 25 el nått... Härligt att allt såg bra ut!
  • anselina

Hur känns de nu för er andra? Nu börjar det va nära för dom flästa av oss... Vad tänker ni på? Hur mår ni?

• anselina
    Nettan79an skrev 2014-02-28 20:24:51 följande:
    Hejsan Jag är i vecka 37+5 och börjar tycka det har blivit väldigt flåsigt och tungt allting. Har haft sammandragningar om det nu är det..magen blir stenhård och det gör ont nertill i magen. Trots att det är min 3 dje graviditet så vet jag inte hur det exakt ska kännas när det är dags art åka in. Vissa säger ju att när man fött ngr barn så kan den bara spurta ut utan mycket förvarningar..sista grav va en tvilling grav för 3 år sen...så någon som vet om man måste ga ont på sidorna av magen om det är på g, el räcker det med molande kraftig mensvärk som kommer och går.

Jag tro de kan te sig olika för varje graviditet. Med första för 10 år sen minns jag att jag hade sammandragningar i två dygn. Inpå de sista dygnet så ändrade de karaktär att dom kom tätare å gjorde ondare. Ett tryck uppifrån å ner... Blev som menaverk typ... Nu med nr tre så ha jag haft sammandragningar och ett tryck bak på ländryggen... Jaa jag vet inte... Blir sj snittad så jag hoppas lillan vill hålla sig lugn en v till
Svar på tråden BF mars 2014