Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Bärsele från Tradera

Jag fick precis hem min idag och den är jätte bra har inga barn en men kompisen har en lika dan och har burit hennes lilla i den och är jätte bra får inte ont i axlarna efter som de mesta av vikten hamnar på höfterna.
    Har också problem med axlar och rygg.

• MiaIa 90
    Natulcien skrev 2013-09-20 19:26:48 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av selen i fråga, men det ser ut som om bebisens ben hänger ut? För en liten bebis är det ju mest ergonomiskt att sitta i s.k. grodposition...vilket kräver en bred sittyta.

Vi hade en Manduca som är ergonomisk för både bärare och bebis. Fanns också för en billig peng på Tradera.
    Benen hänger utanför de gör dom men går att köpa en inne madrass till om man vill. Sitt delen är bred så barnet kan sitta i grodställning.
  • MiaIa 90
    sophiie skrev 2013-09-21 11:11:05 följande:
    Tänk på att barnens hus har gått i KK. Många har köpt saker där för att sälja vidare. Fanns massor av Lamaze leksaker...
    Inte alla Barnenshus hat gått i konkurs.
    Våran affär här i stan är kvar var mest dom affärerna nere och runt Stockholm som la ner.

FruTrött: De är inge fel på selen är precis lika dan som den riktiga är. 
    Är inget annorlunda med den varför köpa en dyr sele för 700-1500kr när man kan få en för ca 200kr.
    Och att dom är lika bra.
    Sedan kanske man inte använder en sele så ofta man vet ju inte hur barnet kommer vara kanske kommer vara kelig och vill vara nära eller att helt vill ligga i vagnen. 
  • MiaIa 90
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-21 13:19:45 följande:
    Det stämmer faktiskt inte. Den är inte lika rejäl i tyget, inte heller avlastningsbältet. Man behöver också göra förstärkningar vid fästena av axelbanden exempelvis. De är bara fästa med en enkel raksöm i ryggpanelen! OBS!  Lätt att få fixat men behöver göras. 
    Har kompisen aldrig behöft göra inget har hänt med hennes och hon bär sin 7månaders i den någon gång i veckan.
  • MiaIa 90
    FavvoJonna skrev 2013-10-03 21:57:38 följande:
    Sitter oxå och funderar på att köpa en men om det är en kopia av ergon, som sägs sitta dåligt på en kort person, hur funkar då den här? Är 160 cm..
    Den fungerar bra tycker jag man kan ställa in den bra 
    Jag är själv 1,64cm lång och kan ha den utan problem. 
Svar på tråden Bärsele från Tradera