• lövet2

Lagar era tonåringar mat?

Nej, 14-åringen gör inte det. Han har också just konstaterat att han antagligen är sämst i klassen på hemkunskap. Det tror jag också, för han har verkligen inget intresse för det där ...

• lövet2
    Anonym (självklart) skrev 2013-09-21 08:10:38 följande:
    Kan de inte eller ber ni aldrig dem att laga mat?
    Han kan inte och det skulle inte falla mig in att be honom. Jag har till slut lyckats få honom att fatta hur micron funkar, så jag är ganska nöjd ändå med framstegen.
  • lövet2
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-09-21 08:54:25 följande:
    Men hur ska han klara sig sen? Det är ju många saker man måste lära sig fast man inte vill, just pga. att de är grundläggande. Ska han bara leva på färdigrätter? Ska hans framtida eventuella partner uteslutande laga mat åt honom och eventuella barn?

Det åligger väl föräldrarna att rusta sina barn att bli självständiga individer? Hade aldrig velat vara med en man som inför en uppgift säger att han inte kan utan att ens försöka!
    Han är en intelligent gosse, så jag tvivlar inte på att han lär sig när han blir tvungen. Det gjorde hans storasystrar, så det lär nog han också göra. Det finns kokböcker, och han flyttar ingenstans de närmaste 2 åren åtminstone.
  • lövet2
    Anonym (självklart) skrev 2013-09-21 09:27:10 följande:
    Jag tycker att det är tråkigt att många tror att deras barn är totalt inkompetenta i köket.
    Här är 10-åringar som lagar mat:
    " rel="nofollow" target="_blank">

Jag tror inte. Jag vet.
  • lövet2
    Anonym (självklart) skrev 2013-09-21 10:34:04 följande:
    Varför är dina barn obildbara?
    Han är inte obildbar. Däremot är det rätt kört att lära en 14-åring något han är totalt ointresserad av. Den dag han får upp ett intresse för matlagning, så kommer han att lära sig. Troligen ur en kokbok, eftersom han lär sig bäst genom att läsa sig till saker.
  • lövet2
    Anonym (självklart) skrev 2013-09-21 10:46:45 följande:
    Jag antar att han är intresserad av att äta. Är han det borde han också vara intresserad av att få mat.
    Inte särskilt. Om han får välja, så lever han på filmjölk och smörgås.
Svar på tråden Lagar era tonåringar mat?