Bröstoperation via landstinget?
Hej
Är det någon här som fått en betald via landstinget??
Vad krävs? Är det svårt? Hur ska jag göra??
Tar tacksam emot alla råd
Hej
Är det någon här som fått en betald via landstinget??
Vad krävs? Är det svårt? Hur ska jag göra??
Tar tacksam emot alla råd
Jag har inte själv opererats, men har tre kompisar som gjort det. Bröstlyft så att man får ett normalt utseende på bröstet ingår så man behöver inte vara rädd att få två tomma påsar med bröstvårtorna nere vid naveln, även om man vid landstinget inte eftersträvar ngt "porrideal".. Men plastikkirurgerna eftersträvar ju alltid ett så fint och proportionerligt resultat som möjligt.
Ts dom nationella riktlinjerna säger att man ska ha
*normalt BMI
*minst en bröstvolym på 800 ml per bröst
*minst ett häng på 27-28 cm, mätt från underkant av knölen på nyckelben ner till bröstvårta
*Problem med rygg/nacke/axlar, hudproblem.
*icke rökare
Gå via VC o be dom skriva remiss el skicka en egen remiss.
Lycka till
TACK Morriiss för bra svar
Bor du i Sthlms län behöver du inte ens remiss. Du kan få träffa en kirurg direkt. Jag har gjort bröstförminskning själv och det var inga problem, utan det bästa jag gjort. Jag hade en massa problem och värk pga dom.
För övrigt är inte bröstlyft en egen operation på så vis. För att förminska måste man skära upp en stor del av bröstet och då är det självklart att man enbart spar huden som behövs kring den nya bröstvolymen.
Jag gjorde in operation 2010 på hösten. Förminskning och lyft. Hade 75E innan och har nu en liten 75C. Älskar min nya bröst. Springer nu flera gånger i vecka vilket förut var omöjligt. Har heller inga urgröpta axlar och behöver inte köpa stora tröjor för att brösten ska få plats.
Jag fick inte bestämma själv hur mycket de skulle ta. Jag är lång (175cm) och de ville att brösten skulle harminisera med min kropp. Jag var livrädd att de skulle ta för lite, precis innan de sövde mig tog jag tag i läkare och sa: VAD NI GÖR SÅ TA INTE FÖR LITE!! Man är så svullen i början, det tar nästan ett år innan man kan se ett färdigt resultat.