Inlägg från: Anonym (trakasserad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trakasserad)

Arbetslöshet = depression

Inte för att vara den...men jag har tyckt att det varit lite skönt att vara arbetslös ett tag, har också varit det ca 2 månader, lite mindre. Eftersom att jag jobbade asmycket förrut (ibland 11 dagar på rad med delade turer, hemtjänsten, timvik) + att jag blev trakasserad, mobbad och utfryst av cheferna, fick skäll var och varannan dag för saker jag ej gjort, inga konkreta grejer. Så jag har tyckt det varit skönt. Har dock fått tag på ett annat timvik och ska provjobba hos dom nu i veckan, så skönt att jag slipper det andra stället :)

• Anonym (trakasserad)
    Anonym skrev 2013-09-24 10:58:32 följande:
    Jag börjar tycka samma. I börja kände jag annorlunda men nu är det ganska skönt, speciellt eftersom jag inte är hemma hela dagarna. Nu uppskattar jag de stunder jag är hemma då jag hinner sånt jag inte hann när jag jobbade. Men jag har fortfarande lön från mitt förra jobb. När den slutar komma så kommer jag säkert bli skitstresad pga att jag måste få in pengar.
    Därför känns det bra att jobba extra även nu så kan jag kanske dryga ut den lönen jag har så att den räcker längre..
    Sambon tycker nog också att det är lite skönt att jag är hemma för han blir helt uppassad. Jag blir lätt uttråkad så jag lagar gärna mat och bakar till honom :)) det uppskattas. Bara han inte vänjer sig allt för mycket ;)

Jag har dock svårt att unna mig att köpa saker. Vet ju inte när jag ska börja tjäna pengar på riktigt igen så jag är jätteförsiktig med klädköp, restaurangbesök, utgång osv. Det blir rätt tråkigt i längden och jag ser fram emot att kunna Lyxa till det igen. På den positiva sidan så har jag väl lärt mig att vara mer sparsam lagom tills att jag hittat ett nytt jobb!
    Jo, så är det ju. Jag har ju sökt a-kassa och kommer stämpla upp, min sambo är sjukskriven och har varit det sen han var 18 (fyller 34) för stark agorafobi, tur att han har massa tillgångar, så det är därför vi klarar oss, lite stressigt för det är det ju, men samtidigt skönt att jag slipper stressen från min förra arbetsplats.
Svar på tråden Arbetslöshet = depression