Arbetslöshet = depression
Att hämta barnen och göra något låter ju jättebra. Ni kan ju passa på att ha extra mysiga stunder nu när du inte jobbar.
Om det finns så få jobb för dig att söka så skulle jag verkligen passa på att städa och fixa hemma. I början när jag var hemma mer hade jag några små mål att få avklarade när jag är arbetslös. Sånt jag har svårt att hinna annars. Tex rensa i garderob, bokhylla. Tvätta all tvätt så att det är rent till hösten (annars blir det en maskin här och där.) typ lite mindre projekt. Gör inte för mycket på en dag bara så att du blir helt slutkörd, men lite i taget.
I början skrev Jag to-do listor men det känner jag inte att jag behöver när jag är hemma mindre.
Jag har även börjat baka lite mer. Perfekt att göra mellan varven. Baka bröd och frys in till senare.
Men det där med att du inte vågar ta en promenad för att du är rädd att träffa dagis låter knäppt. De måste förstå att du behöver en paus då och då.
Ett annat tips kan vara att söka jobb på café i några timmar. Gör dig i ordning innan förskolan och ta med dig datorn så går du och sätter dig på nåt ställe när du lämnat. Då får du se lite folk och får miljöombyte. Här har espresso house fritt internet tex.
Har du några arbetslösa vänner så kan ni sitta tillsammans och söka jobb.
Lycka till ts. Tänk på att man inte behöver ändra alla rutiner för att man är arbetslös.