Inlägg från: Linda5 |Visa alla inlägg
  • Linda5

Pulled pork

Håller också med om 5-6 kg är lagom.
    1-1,5 kg hade jag aldrig vågat bjuda på så lite.

• Linda5
    Gurkan skrev 2013-09-22 12:21:54 följande:

Mellan 160-190 gram per person. 5 kg är nästan 300 gram per person och det tycker jag är väldigt mycket men allt beror på hur mycket tillbehör man har.

Om man har gäster vill man ju ha tillräckligt. Svärmor gör alltid för lite och så säger hon någon som vill ha lite till? Jag kan skära upp lite sallad till. VEM säger "ja jag blev inte mätt"? När ingen svarar säger hon Ohh vad bra jag beräknade inga rester kvar heller.
    Tar maten slut eller det bara är den där lilla, lilla biten kvar då är det för lite mat oavsett vad gästerna säger för dom vill inte vara otrevliga/oartiga.
  • Linda5
    Gurkan skrev 2013-09-22 12:40:30 följande:

Tja mina gäster har aldrig någonsin gått hungriga härifrån. Om vi samlar den närmsta familjen är vi runt 18-20 personer och då är det människor med fysiskt krävande jobb och riktiga storätare. Men fem kilo kött har jag aldrig tillagat men som jag skrev med det beror på tillbehören. Sist var vi visserligen bara åtta vuxna och två barn men då räckte 1,2 kilo kött. Det serverades det klyftpotatis, Mac'n cheese, hembakt bröd och brie, sallad, fetaost och kall sås till köttet. Alla var mätta och tillfreds. Men visst ju mindre tillbehör desto ner kött går det åt

Fast det räknar inte jag som mycket tillbehör. Det är väl normalt med dom tillbehören?
  • Linda5
    Gurkan skrev 2013-09-22 12:40:30 följande:

Tja mina gäster har aldrig någonsin gått hungriga härifrån. Om vi samlar den närmsta familjen är vi runt 18-20 personer och då är det människor med fysiskt krävande jobb och riktiga storätare. Men fem kilo kött har jag aldrig tillagat men som jag skrev med det beror på tillbehören. Sist var vi visserligen bara åtta vuxna och två barn men då räckte 1,2 kilo kött. Det serverades det klyftpotatis, Mac'n cheese, hembakt bröd och brie, sallad, fetaost och kall sås till köttet. Alla var mätta och tillfreds. Men visst ju mindre tillbehör desto ner kött går det åt

Så säger min svärmor också. Men alla går därifrån hungriga. Självklart gör du som du vill men jag tror nog du ska ta en liten funderare. Detta i all välmening.
Svar på tråden Pulled pork