Pulled pork
Ska bjuda 18 personer på pulled pork nästa helg men hur mycket fläskkarré måste jag inhandla tro?
Tänkte ha hamburgerbröd, sallad, dressing och klyftpotatis till.
Ska bjuda 18 personer på pulled pork nästa helg men hur mycket fläskkarré måste jag inhandla tro?
Tänkte ha hamburgerbröd, sallad, dressing och klyftpotatis till.
5kg ungefär hade jag satsat på, lite mer om det är storätare
1-1.2 kg får jag att räcka till 6-8 storätare så drygt 3-3.5 kilo hade jag gjorten det beror lite på tillbehören med. Vi brukar ha potatis i någon form eller pasta som pastasallad eller mac'n cheese. Bröd, grönsaker och någon sås.
1-1.2 kg får jag att räcka till 6-8 storätare så drygt 3-3.5 kilo hade jag gjorten det beror lite på tillbehören med. Vi brukar ha potatis i någon form eller pasta som pastasallad eller mac'n cheese. Bröd, grönsaker och någon sås.
Håller också med om 5-6 kg är lagom.
1-1,5 kg hade jag aldrig vågat bjuda på så lite.
Jag tycker det är bättre att det finns för mycket, så kan ni ha i matlådor än att det är för lite och gästerna går hungriga.
Jag gjorde på 1kg igår till familjen (2 vuxna 1 barn) En normalätande vuxen man, ett barn som inte äter så mycket och till mig själv som inte är någon storätare.
Det blev lite över som hamnar i matlåda.
Då hade vi sallad och pitabröd till.
Så gör hellre 5-6kg kött så alla kan få ordentligt.
Sån mat och t.ex tacos tar man ju oftast flera gånger och det går ganska mycket kött.
Pulled pork, fläskkött är ju ganska billigt kött så tråkigt att snåla i onödan.
Jag bjöd på det härom dagen. Gjorde på tre kg och det blev en hel del över efter att 6 vuxna och två barn hade käkat.
Pulled Pork, har jag lagar ett par gånger.
Köttet krymper massor i ugnen.
Funkar kanon att ha i matlåda.
Till 20 pers hade jag gjort 3 bitar (alltså tre grytor) jag hade satsat på 1,6 kilo X 3 bitar.
Ni som brukar göra pulled pork, vad har ni för recept? :)