• jagochnois

ipad - inget ljud i apparna! ni som vet hjälp!!

fick just i fredags ipaden 2 och laddade hem lite appar i lördags och senare på kvällen är ljudet borta på ca 90 % av apparna. har kollat ljudet både på ipaden och i appen samt ljudknappen vid sidan.
    snälla!!! någon som kan hjälpa?? :(

• Svar på tråden ipad - inget ljud i apparna! ni som vet hjälp!!
  • Piano

Så blir det på våran padda ibland. Men det försvinner av sig själv. Jättemärkligt!

• jagochnois
    Piano skrev 2013-09-22 20:43:51 följande:
    Så blir det på våran padda ibland. Men det försvinner av sig själv. Jättemärkligt!

efter hur lång tid?
  • Piano

Några minuter, 15-20 kanske.

• jagochnois
    Ripper500 skrev 2013-09-22 21:41:38 följande:
    starta om. håll homeknappen + knappen upptill intryckt i 10sek

fungerade inte. provade. något annat tips?
  • Ripper500

återställ hela paddan, om inte så kan det vara hårdvarufel.
    Uppdatera även till nyaste programvaran.

• Eva beee

Hej, har precis samma problem! Jaguaren ganska ny ipad, Felet uppstod efter uppgradering till ios7. Jag kan lyssna på musik via youtube och Spotify samt även via browser. Däremot funkar det inte på spel appar och ej heller om ngn lagt till en film på Facebook, som jag vill lyssna se på.... Ljudet är borta! Har även kört buggfixar för ios7. Utan resultat!

• Hocce

Hade samma "fel". Spotify och en del annat funkade, gick att höja o sänka med volymknapparna. Men vissa filmklipp var ljudlösa samt att det inte var något tangent- eller låsljud. Det visade sig att Jag hade kommit åt muteknappen berdvid volymknapparna!

• Grand funk

Svep med fingret underifrån så ni får fram menyn, andra ikonen från vänster visar om ljudet är av eller på. Ingen ominstallation behövs

• Motivlackarn

Hej,ser att tråden är gammal men vill ändå svara på hur jag löste det.

På min IPad ,på sidan vid volymknapparna finns det en pytteliten knapp som lyste rött.

När man skjuter på den hoppar ljudet på apparna igång.

• Fia 28
    Motivlackarn skrev 2016-09-23 11:02:44 följande:

Hej,ser att tråden är gammal men vill ändå svara på hur jag löste det.

På min IPad ,på sidan vid volymknapparna finns det en pytteliten knapp som lyste rött.

När man skjuter på den hoppar ljudet på apparna igång.

Du syftar alltså på mute knappen? Glad
  • Birja Karlsson

Tryck på lilla knappen bredvid volymknapparna på ipaden. Hade inget ljud på sportappen. Höll på att bli tokig.

Svar på tråden ipad - inget ljud i apparna! ni som vet hjälp!!