• ankanm

Bf Juni 2014

Plussade idag !!!   Son på 3 år innan. 
    Vågar inte vara så upprymd än eftersom jag hade en m.a i v11 i juni förra året.  

• ankanm

Jag har inga känningar alls (ännu) Endast gravvecka4+3. Lite gasig bara...Så jag gruvar mig inför eventuellt illamående. 

Med första barnet mådde jag toppen.
    Andra mådde jag så illa att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Men kom inte ihåg när det började, iaf senare än vecka 5...

När började ni andra må illa? 

• ankanm
    Gbgmamma skrev 2013-09-29 22:46:44 följande:
    Ankanm, var det olika kön på barnen när du mådde så olika? (Har en vän som har den teorin nämligen haha)
    Första när jag mådde bra var det en pojke.
    Andra vet jag tyvärr inte eftersom jag fick M.A
    Nu tredje mår jag lika som första.
    Tror kanske också som din vän att man mår olika med olika kön. Därför tror jag att jag har en pojke i magen även denna gång eftersom jag mår lika som förra då det blev en son...
    Men jag hoppas mest på en flicka :) Men framför allt ett FRISKT barn såklart. 
  • ankanm
    mammasusan skrev 2013-10-02 18:18:01 följande:
    Hej! Hoppar in här trots att jag egentligen inte törs.....plussade igår på äl+7 www.familjeliv.se/hem/mammasusan/gallery/phpj... Men med 16 tidiga mf i bagaget är jag mer än livrädd.....försöker se det positiva i att jag aldrig någonsin fått ett sådant tydligt streck så här tidigt ändå....så jag hoppas verkligen att det har fäst ordentligt den här gången & stannar kvar....jag tar progesteron vagitorier & äter en dos på 3750IE D-vitamin. Har läst att d-vitamin i hög dos ska motverka mf , genom att minska aktiviteten hos kroppens mördarceller & T-celler. Bf enligt Fl's kalender är 15/6. Vi har två barn sedan innan (inte egenfödda) flicka född -06 & en pojke född -09.
    Håller ala tummar för dig!!! :) Det går säkert bra ska du se.
  • ankanm
    CherstinBovington skrev 2013-10-02 15:30:43 följande:
    Fick missfall igår :(
    Neeeej! :( Vad tråkigt!
     Hur känner du dig? Jätteledsen?
    Vill ni prova igen snart eller väntar ni?

Jag hade ett M.A förra juni i vecka 11och då bestämde vi oss för att vänta med att försöka  ett tag. Jag gick tillbaka till jobbet istället och jobbade ett år och det kändes rätt.
    Var orolig för att det skulle kännas stressande att börja direkt efter igen då det tog 7 mån för oss att bli gravida. (7 mån av stress o oro)
    I våras bestämde vi oss för att prova igen och det tog 6 mån att bli gravid nu denna gång och jag hoppas så innerligt att den lilla vill hålla sig kvar nu o få vara frisk...
Svar på tråden Bf Juni 2014