• Sofaaj

Bf Juni 2014

Jag plussade i söndags, tre dagar innan bim, Vågade inte riktigt tro på det så jag tog ett i måndags o ett i tisdags oxå..=P o köpte ett clearblue digitals i onsdags, där det stod gravid 2-3 veckor. Nu känns det mer verkligt!=)
    Är beräknad till en 3/6 
    Vårt första barn och andra försök=) 

• Sofaaj

Jag har tänkt ringa mvc imorgon, plussade förra söndan..Vet inte riktigt när man brukar göra det:)

• Sofaaj

Jag känner faktiskt inte av det särskilt mycket alls.. Lite tröttare kanske:)

• Sofaaj

Ringde till mvc idag och fick tid nästa tisdag 8/10 spännande!:) Vi väntar nog några veckor o sen berättar för närmsta familj och kanske vänner., Jag har inte riktigt förstått varför man måste vänta så himla länge.. Får man missfall vill man väl ändå att sina närmsta ska veta att man mår dåligt?

• Sofaaj
    Hallonmjölk skrev 2013-10-02 20:48:41 följande:
    Vilken vecka är det man brukar skrivas in hos barnmorskan?
    Jag vet inte riktigt vilken vecka man brukar göra det.. Men jag ringde i måndags och fick en tid på tisdag 8/10 går in i  vecka 7 på onsdag..
  • Sofaaj

Herregud vad svullen jag är idag! Känns som att det ser ut som att jag e typ i 5:e månaden (har inte sett mig i spegel idag:p) Men är väldigt glad att jag inte mår illa eller har andra krämpor.. Än, för jag vet ju att det kommer komma:)

• Sofaaj

Usch, nu är jag orolig.. När jag kom hem från jobbet i morse vid sju va där blod på pappret.. nu när jag gick upp va de bara lite brunt.. Hur vet man om det är mssfall eller bara en blödning?

• Sofaaj

Vi va på Rul igår, väldigt spännande.

Tyvärr kommer vår lille ha gom/läppspalt.. Och på grund av det så är risken för kromosomavivikelse större. Så på tisdag ska vi på Fvp. Usch vilken jobbig väntan. Man vill ju bara veta att allt annat är bra.

• Sofaaj
    DevilsDaughter skrev 2014-01-10 16:47:39 följande:
    Sofaaj: Vad tråkigt! Sa dem något om mätningarna av bla nackspalt och näsben osv? Alltså om det talade för eller emot DS? Ofta kan man ju se sånt på UL, inte som KUB då man beräknar risken för DS för det gör man ju tidigare, men man brukar ändå kunna se vissa avvikanden. Vet ni hur ni kommer resonera vid fvp-beskedet?
    Nej de sa att de andra såg bra ut.. förutom att de inte kunde se exakt allt på hjärtat(kommer inte ihåg vad de va) men de va normalt sa de.. så egentligen e det väl inget som tyder på att de skulle va nån avvikelse förutom spalten. Men vi känner att vi vill veta "säkert" o inte gå o oroa oss i 4,5 månad.. 
    Vi har väl inte helt bestämt hur vi gör om vi skulle få negativa besked, tyvärr lutar det nog att avbryta om den skulle ha kromosomfel 13 eller 18. Vilket ofta betyder att det inte är livsdugligt..=/
  • Sofaaj

De sa att det tar ca en vecka för att få svaren på de vanligaste kromosomfelen, 13 18 och 21. Och 3-4 veckor för att få svar på de mer ovanliga.  Men nu innan är det nervöst för att det ska göra ont. Någon som har gjort fvp? o sen dagarna efter gå o va rädd för missfall..
    De sa att man fick komma ner till malmö, där operationerna kommer ske. Där man får information och ställa frågor. Och även se massa före och efter bilder.
    Igår när vi fick veta det kändes det rätt ok. Idag har jag pendlat mellan tårar och tanken att det bara är ett kosmetiskt fel, att de kan rätta till det.

Jag är i vecka 19+3, så att avbryta om det kommer till det känns fruktansvärt!

• Sofaaj
    LokesMammi skrev 2014-01-10 21:34:27 följande:

Jag är inte så insatt i detta, men vilka syndrom innebär alla kromosomfel? Är det 21 som är DS?
    Jag blev nervös på mitt rul när hon inte kunde se näsbenet. Jag fick gå o kissa, sen gick det bra. Inge minne av att hon kollade det när jag väntade sonen............
    Ja 21 är DS . Kromosomfel 18 heter även edwards syndrom, kromsomfel 13 även pataus syndrom, innebär grova missbildningar och utvecklingsstörning. Ofta överlever de inte de första levnadsåren och är tyvärr inte livsdugliga..
    En jobbig väntan nu..=/
  • Sofaaj

Nu har vi varit o tagit fostervattenprov. Det var lite obehagligt med den långa nålen och det gjorde lite ont. Men var inte alls så farligt som jag va nervös för. Nu blir det en lång väntan på att få samtalet om allt förhoppningsvis ser bra ut.

• Sofaaj

Vi är väldigt inne på en tako jumper. Den verkar ha allt vi söker:) men vi har inte hört om många som har den.. Någon som har erfarenhet av den eller vet någon som har:)?

• Sofaaj

Idag ringde de äntligen med svar på fostervattenprovet. O allt såg bra ut!:) de längsta 8 dagarna i mitt liv. Men nu kan vi andas ut o va lyckliga igen!=D

Vi fick höra hjärtljudet första gången vecka 14 och förra veckan hos bm.

Svar på tråden Bf Juni 2014