• EQ85

Bf Juni 2014

hej. vågar knappt sätta foten här, är oerhört tidigt ute.
    plussade idag på äl+10.
    blir vår 4e totalt, 3e för mig.

känner igen några namn här

• EQ85

Ja jag tänkte att jag väntar barn o inte.mf. Så ville dela allt.med andta

strumpan123 skrev 2013-10-02 15:16:17 följande:
    åh du hamnade här också =)) Grattis!

är så inne i min chock och feberyrar samtidigt hehe

• EQ85
    Hallonmjölk skrev 2013-10-02 18:57:21 följande:
    Hallojs!!

Har precis plussat idag och juni är den månad som barnet lär komma :)
    Så tänkte jag hoppar in här hos er :)
    välkommen

• EQ85

Hej tjejer. Här e ssjukstuga. Storasyster blev sjuk i lör kväll o börjar nu bli bättre. Utslag o feber. VC sa höstblåsor fastän hon hade d i juni.

Nu blev lillan sjuk i tis kväll. Feber o nu utslag men hon skriker förfärligt, jag ska till VC med henne idag för hon har skrikit hela natten. Nu kved hon o grät i sömnen. Storasyster har vaknat men d e på tok för tidigt att gå upp nu.

I natt när hag tröstade lillan så satt hon mot mig, mot bröstkorgen. O så fick hon ont och hoppade tilla rakt på min mage.. Det högg till lite. Ingen fara väl? Bara ligamenten??

• EQ85
    bonden skrev 2013-10-02 22:27:23 följande:
    Jag är också svullen på kvällarna och har en liten lätt molvärk fortfarande även om jag tycker det är lite mindre nu mot senaste dagarna. Mår annars som vanligt men stressar med att förbereda med mitt jobb osv för jag räknar med att totaldäcka ett par månader minst. Sist gick illamåendet aldrig över även om kräkningarna blev lite mer sällan på slutet. Hoppas verkligen slippa en sån graviditet igen. Fick dessutom hepatos (förhöjda gallsyror) och fick gå på massa extra kontroller, äta medicin, oroa mig och klia mig blodig på nätterna. Min bild av att vara gravid (typ strålande och med en liten bula på magen) ändrades ganska mycket :)

Min första grav hade jag enorm foglossning. Och lite problem m åderbråck på ben.

Andra garv hade jag enormt sjuka.problem m åderbråcken. Mina olika läkare blev förfärade.. De är nästan borta nu men jag vet att jag kommer lida sen. Får gå i stödstrumpor hela graviditeten. men det är värt det tillslut, även om.man kommer gråta bara man ska på toa.

Vi får kämpa på
  • EQ85

Min foglossning kändes som hugg vid skinkan och sen blev det värre sen.

I andra grav började d v 10.

Phlippan87 skrev 2013-10-03 08:14:52 följande:
    nej, var ju mindre kul när mitt jobb dessutom innebar mycket trappor och nonstop gående... Misstänker dock att det var för att jag fick barnen så tätt (17 månader mellan)usch, sådär känner jag också... har varit gravid 2 ggr, båda har gått vägen. Nu har jag blivit gravid på första försöket 2 ggr så varför skulle inte jag få otur också snart?

• EQ85

Godmorgon tjejer.

Efter en kväll på akuten med lillan fick vi veta att hon har halsfluss. Hennes prickar på kroppen e frpn halsflussen tydligen.

Kåvepenin i 10 dagar 3 ggr/ dag. Och det smakar ÄCKLIGT.

Kan inte riktigt greppa att jag är gravid. MPR lite smygilla och är känslig. Annars märker jag inte det. Jo kansle.mitt sut wfter clementin cashewnötter med dillssmak och coca Cola.

Jag kommer boka vul för qtt se så alltså ok. Jag fick.Ma. Min första grav i v 10 och har gjort vul med töserna. Känns tryggt qtt veta att allt ok

• EQ85

Är det röda prickar över hela kroppen eller mest vid händer i fötter?

Går höstblåsor nu med som kqn sätta sig i munnen.

Min lilla satt bara med.munken öppen ocb salivet rann ocb rann.. Då.åkte jag in.

Hennes prickar är röda och irriterade.

Solan2011 skrev 2013-10-04 08:09:25 följande:
    Usch va jobbigt EQ85!! Vi va oxå på väg i. I natt men jag avvaktade lite... Lillan har oxå prickar på magen, väldigt snorig, febrig o vill inte svälja lixom! Ska till doktorn om vi får nån tid idag!!!

Övrigt mår jag illa o har som värk i magen på sidorna om naveln typ fast längre ut åt sidorna, Konstigt!

elinvd skrev 2013-10-04 08:10:24 följande:
    Hejsan. Jag skulle vilja hoppa in här. Fick plus på Stickan igår. Enligt senaste mens är BF den 31/5 men jag har ganska lång menscykel så jag tror snarare att det blir runt den 5-10/6 :)

Har en dotter på 18 månader redan. :)

Välkommen! jag har en bonusgrabb på sex år, en dotter på 22 mån och en dotter på 10 mån.
  • EQ85

Jag e glad att jag ej mår ialla. Ska till dietist för att få upp vikten lite.

Men jag är yr och skakig. Kan bero på tröttheten. Känner avmolnde i mAgen, och ligamenten när jag sätter mig ner eller liknande. Annars känner jag knappt ngt.

• EQ85

Jqgbfick en.rosa blödning efter toabesök med förara dotterm.

Kan va sköra slemhinnor.

Hallonmjölk skrev 2013-10-04 20:05:16 följande:
    Det har inte kommit nå färskt blod än.. Hoppas inte det kommer heller.

Usch jag som va så glad. Svävat på moln

Svar på tråden Bf Juni 2014