• kakabus

Bf Juni 2014

Hoppar in här om det går bra

Plussade igår med tredje barnet, bf 4/6. Har en son på 5 och flicka på 3. Vi bor utanför östersund i jämtland.

Denna grav var oplanerad så det är ff lite chockartat

Vart bor ni andra? Och grattis alla!

• kakabus
    bonden skrev 2013-10-03 14:17:25 följande:

Här är en till som är från Uppsala men nu bor lite norr om Tierp. Till våren blir det dock flytt till Skåne för familjen. Vi hoppas på att vara på plats ett par månader innan liten tittar ut. Vi flyttade faktiskt precis innan dottern föddes också men inte med samba marginal. Tre dagar fick vi bo i nya huset innan hon tittade ut.
    Hon kommer vara ca 1 år och 10 månader när liten kommer så nu funderar jag på om jag behöver syskonvagn eller klarar mig med sele+ vagn när jag ska någonstans...

Definitivt syskonvagn säger jag! när min dotter föddes var sonen drygt 2 år och vi använde syskonvagnen jättemycket, de sover ju oftast ff i den åldern!
  • kakabus

Vad trist att så många har missfall i ryggsäcken, jag fick i v 12+3 för 4 år sedan. Fick inte göra nåt vul när jag blev gravid sen med dottern, var sjukt orolig men icke. Skönt för er som får göra det!

• kakabus

Jag jobbar som sjuksköterska inom akutpsykiatrin men ska snart byta till avd för dömda och särskilt vårdkrävande. Lär inte heller jobba så länge med mage i vädret med tanke på situationen.

• kakabus
    rosii skrev 2013-10-05 06:35:53 följande:
    V 6 idag, jobbar natt & jag är så jäkla trött!! Hoppas det vänder snart. Känner mig lite små deppig också att jag inte har nå "belönings system" längre, inget snus att längta efter. Hoppas jag blir gladare när jag inte är lika trött längre. Hur länge kan de hålla i sig? -gäääsp-

Saknar också snusen... har hållt uppe bägge graviditeterna förut och ska göra det nu med. Det jag hoppas på är att ha karaktär att inte börja igen efter amningen är slut =)
    det blir mkt gotta här för att dämpa suget... kör lite onico också!
  • kakabus

Då skulle jag säga att du äter starka värktabletter, ex citodon som man inte få dricka alkohol med, för typ en sträckning i ryggen!

Gbgmamma skrev 2013-10-05 09:06:38 följande:
    Vi kommer sova hos släktingar dagen innan så var ute igår fungerar inte och bilen blir svår då jag inte har körkort haha. :p
  • kakabus
    elinvd skrev 2013-10-05 21:24:13 följande:
    Vad tycker ni tjejer? Ska vi ta och fixa en bildtråd också?

Har vi nån BF tråd?
    Såklart vi ska ha en bildtråd =) 
  • kakabus

Jag har jättemycket halsbränna vilket jag haft i snart 3 veckor! Blä....

Skattkistan skrev 2013-10-07 08:02:48 följande:
    Har vaknat varje timme hela natten av halsbränna. Någon mer som har problem med det? Kände inget alls förra graviditeten så detta känns ju lite surt minst sagt.....

• kakabus

5+4 idag och ska till doktorn. Har autoimmun hypotyreos (underfunktion sköldkörteln) som upptäcktes när dottern fötts för 3 år sen. Jag hade kännt mig dålig länge men proverna var bra. Dottern var liten när hon föddes (2.5kg, 45cm) och jag hade ett ma i v 12+ innan henne vilket man nu mest troligt förklarar med min sjukdom. Äter levaxin och har varit väldigt svårinställd så detta kommer nog räknas som en riskgraviditet, vi ska idag diskutera allt. Har även lite problem med hjärtat så det ska vi också diskutera. Hoppas allt går bra! Jag är nojig och orolig med tanke på mitt tid ma men här får man inget vul och det finns ingen privat att gå till. Skulle gärna sett ett tickande hjärta om ett par veckor för att lugna nerverna...

Svar på tråden Bf Juni 2014