Inlägg från: Angeliica |Visa alla inlägg
  • Angeliica

Bf Juni 2014

Hej alla, jag är gärna med i denna tråd plussade förra helgen och har BF 4 juni. Om det här går vägen så blir det första barnet för mej och sambon. Jag är rätt orolig då jag hade ett missfall i v 9+5 i slutet på juli, men någonstans i mej så tänker jag att vi väntar ju trots allt ett barn och inte ett missfall, men det är iaf väldigt svårt att inte vara orolig. Dom symptom jag har är ett super luktsinne, ständigt kissnödig, ett lätt illamående på kvällen, helt kass i magen och väldigt ömma bröstvårtot. Jag har berättat för min bästa vän att jag är gravid, men alla andra tänkte vi vänta med till efter vecka 12. Hur mår ni andra?

• Angeliica

Jag kommer att få göra ett vul för att jag hade ett missfall i v 10 för 2 månader sedan, vilket gör att jag är sjukt orolig.

• Angeliica

God morgon alla, hur mår ni idag då? Själv vaknade jag av att jag var lite illamående, men det hör väl till förstår jag ;)

• Angeliica

Barnmorskan sa till mej att det var vanligt att få en lite blödning (färskt eller gammalt blod) efter sex i tidig graviditet och det ska vara helt ofarligt.

• Angeliica

Jag ringde barnmorskan igår och fick en tid först den 26/11 då är Jag ju i vecka 13 nästa vecka 14 är inte det lite väl sent för inskrivning och samtal? Jag tycker iaf att det känns så, det är ju trots allt första barnet. Nån annan som fått tid så pass sent?

• Angeliica

Okej då är det väl så här jag bor helt enkelt. Blev bara så förvånad många här i tråden som skulle dit jätte tidigt. Som sagt har jag inga barn så är lite ny på detta, men det är skönt att det finns andra här att fråga iaf :)

• Angeliica

Här jag bor finns det ingen som gör kub test så att man måste åka ner till Stockholm och göra det. Endast kvinnor över 35år eller som av någon annan anledning tillhör en risk grupp blir erbjudna testet. Vill man göra det iaf måste man göra det privat och betala det själv kostar ca 1500-2000 kr.

• Angeliica

Jag känner ingen förutom min mamma som gjort det och det var med min yngsta syster då var hon 39 år. Barnmorskorna här pratar inte en om kub med dej om du inte är äldre. Dåligt tycker jag, jag tycker att regler samt vilka tester som erbjuds ska vara samma för alla helt oberoende av vart i Sverige man bor.

• Angeliica

Första dagen på nya jobbet idag. Och när jag vaknade imorse så slog illamåendet till med full kraft. Så att jag tror nog att detta blir en mycket spännande dag ;)

• Angeliica

Jag väntar mitt första barn och ska få träffa min barnmorska för första gången i v 14 tycker det är helt sjukt sent, någon annan som har så sent?

• Angeliica

En kompis till mej fick veta i vecka 12 att hon väntade en pojke, går tydligen att se så tidigt :)

• Angeliica

Hej alla mammor :) Jag skrev i tråden under första månaden och sen har det inte blivit nå mer, men jag har följt er under alla dessa månader. Om 4 dagar har jag bf med första barnet och än så länge tycker jag inte att det händer någonting :/ några tips på hur man får den här sista tiden att gå? :) jag orkar inte mer känner mej helt redo att få den här ungen nu, förstår att jag delar den känslan med flera utav er. Nu när jag ändå skriver så vill jag passa på att gratulera er som redan fått era små :)

Svar på tråden Bf Juni 2014