Inlägg från: frokenlyckan |Visa alla inlägg
  • frokenlyckan

Bf Juni 2014

Hej o grattis till alla plussare! Själv plussade jag igår :) bf 10 juni. Har en dotter på 11 månader.

• frokenlyckan
    Cakes skrev 2013-10-11 20:17:09 följande:

Hej, 

En fråga...

Om man är i början av v. 6 och tar ett gravtest på kvällen, då man kissat typ 1,5 timme tidigare. Kan detta vara anledningen till att stecket blev lite svagare än för några dagar sedan med morgonurinen? Så är det ju i början, at det är bättre med morgonurin... men spelar det någon roll i v. 6? Eller är det något som inte stämmer... har haft ont i magen idag så blir lite orolig.

Hoppas ni förstår min fråga, känner att formuleringen blev lite halvdan :) 

Du skall kunna ta test på vilket tid på dygnet efter BIM. Men om du drack onormalt mkt med vätska så kan det ha "spätt" ut hcg så det inte blir lika starkt just då. Blöder du?
  • frokenlyckan
    Cakes skrev 2013-10-11 20:36:22 följande:
    Nej, blöder inte. Och har samma symtom som vanligt, det vill säga mår illa och fryser. Bara lite mer ont i dag. Ja, alltså det visade ju klart positivt efter bara några sekunder, men för några dagar sedan var teststecket starkare än kontrollstrecket. Hade dock inte druckit onormalt mycket, ett glas till maten bara. 
    strumpan123 skrev 2013-10-11 20:33:20 följande:jag kan få svagare ibland men då har jag druckit mycket de senaste 2 timmarna ca.
    Brukade få svagare på morgonen för att jag hade druckit mer innan jag gick och la mig så jag brukar försöka att inte dricka då mkt de 2 sista timmarna på jobbet och testa när jag kommer hem  
    Hm, får testa i morgonbitti igen och se hur det visar. Åh, varför skulle jag testa för?! 

Jag testade mig nu ikväll, bara för att jämfört med mitt första graviditet så hade ja miljoner med symptom vid det här laget så ville bara tjecka läget även om det togs i ons. Men det kan ju vara som min man sa att min kropp känner igen det här sen tidigare graviditet. Och därmed inte blir lika mkt symptom. Men visst är det grymt starkt:)
  • frokenlyckan

Du oroar dig för mkt. Ta det lugnt o slappna av. (Jag är sån själv) tagit säkert 10 test hittils även om det onödigt men det är kul

• frokenlyckan

Wohoo! UL imorn! Är i 8+5. Min BM bjöd på avgiften på 500 pga av min förra graviditet. Hoppas allt ser bra ut. Man är helt klart rädd för att det inte ser bra ut som med förste i vecka 32...

• frokenlyckan

Hej hej alla, går in i vecka 11 imorgon. Mår utmärkt! Ingen kräk, ingen ömhet/ont i brösten, ingen illa mående, har sett den lilla på UL o hjärtat tickade på:) funderar på ibland att nä jag är inte gravid har lixom inga symptom. Jag är glad.. Än så länge

Svar på tråden Bf Juni 2014