• pronomen

Bf Juni 2014

Hejsan! Jag testade positivt igår på BIM+1. Hade det dock på känn några dagar innan att jag var gravid så jag hade blivit väldigt förvånad om det visat negativt. Har inte några jättetydliga symtom eller så ännu. Mår fint! Kanske lite ömma bröst och ibland drar och spänner det lite i magen men inget mer. Det gick på första försöket, känner mig lyckligt lottad. Hoppas det stannar kvar bara. Har BF 1 juni så är på 4+0 idag om jag räknad rätt.

Har en son sedan innan som är född i februari -11. Det känns så roligt att han ska få bli storebror. :) 

• pronomen

Ni skriver ju massor här! jag läser mest, känns skönt att läsa om andra som nojar och funderar lite över samma saker som jag. :)

Såg att ni pratat om KUB och första BM-besöket. När jag väntade mitt första barn hade jag första besöket runt vecka 11-12 har jag för mig. Blev inte heller erbjudet något KUB eller så. Tror det bara är äldre gravida som får göra det här. Men det verkar vara en ganska sen inskrivningsvecka vad jag förstår utifrån vad ni skriver. Jag har inte ringt BM ännu denna graviditet (vecka 5+5 idag), men gör det nog på måndag. 

Jag har mått bra hittills men nu börjar lite illamående komma. Inte så mycket än, men så pass att jag påminns om hur det kändes förra gången. Det känns som det är på en bra nivå än så länge i alla fall. Så pass mycket symtom att jag känner mig gravid, men inte så mycket så att det begränsar mig.

Är det någon mer än jag som tränar en del under graviditeten förresten? Vad kör ni för något?       

• pronomen
    Skattkistan skrev 2013-10-05 20:15:55 följande:
    Pronomen, jag tränar men kan inte annat än att oroa mig lite. Innan grav körde jag pump, aerobics och yoga, nu tränar jag bara aerobics o yoga. Håller på så längre kroppen inte säger emot. Vad tränar du?

Just nu blir det mycket gymmande, lite löpning eller något pass. Egentligen det jag känner för. Än så länge tror jag att man kan köra vad som helst, men så länge kroppen inte säger emot, som du säger. :) Förstår att du oroar dig dock. Jag tycker man kan läsa så mycket om träning och graviditet som gör en nojig och att man känner efter nästan föör mycket om det känns konstigt. Men i grunden så ska det ju vara bra att träna under graviditeten så jag lutar mig mot det.

Förresten körde jag pump nästan hela min förra graviditet. Fick byta ut några övningar mot slutet, men det mesta gick bra. Det som också funkade hela vägen var cykelpass, gym och simning.  
  • pronomen

stiletto - jag har inte träffat barnmorskan än. Ska dit på måndag och kommer då att vara 11+0. Det känns okej ändå. Det är andra barnet och jag känner mig gravid. Sen får man ju ändå inte veta något om huruvida barnet lever eller inte på BM-besöket så på så vis gör det varken från eller till för mig... får helt enkelt vänta till rul innan jag vet att allt är som det ska.. och det känns låångt borta.

• pronomen

Hej!
    Jag går in i vecka 14 imorgon och har hittills under graviditeten känt mig rätt lugn och så. Men jag fick en dåligt känsla nu. Har inte känt mig gravid den sista veckan, inget illamående eller så - vilket dock verkar sammanfalla med att jag gått de första tolv veckorna så det behöver ju inte vara något konstigt. Sen för någon natt sedan drömde jag en jätteverklig dröm om att jag fick missfall och känslorna i drömmen kändes så verkliga. Nu alldeles nyss fick jag en brunaktig flytning och fick samma känsla som i drömmen... Behöver komma på andra tankar känner jag.. någon som har några peppande ord? 

• pronomen

just det, en sak till också. Jag ser inte alls gravid ut, har ingen mage trots att det är min andra graviditet...

• pronomen

sessan4 - nej, har inte gjort något ultraljud. Kanske får göra det för att det ska kännas bättre. Får nog boka ett privat i så fall - tror inte jag får göra ett för att jag är orolig och har någon brun flytning.. Jag gjorde ett ultraljud med sonen i ungefär v12 för att jag skulle fatta att det fanns något där. Hade inte tänkt göra något den här gången men hellre det än att gå runt och fundera om bebisen lever eller inte.

Lokesmammi - trodde jag skulle få större mage tidigt den här gången. Den var mycket mer svullen och så i början i alla fall, men det gick ner och nu ser jag nästan ut som vanligt. Eller, jag märker skillnad, men ingen annan. Jag är nog mindre nu än jag var samma vecka med sonen, eller i alla fall lika stor. Men jag tror också att jag var mer vältränad nu... om nu det kan ha något att göra med saken. Har du gått upp mycket i vikt också?  

• pronomen

jag bokade ett privat ultraljud för att stilla min oro. Fick tid redan idag, vilket kändes skönt. Allt såg fint ut, den sprattlade och hade sig och låg och drack fostervatten. Jag hade moderkakan i framvägg så jag antar att jag kanske kommer att känna sparkar senare. Hon mätte lite slarvigt till att jag var i 13+3, har räknat med 13+1 och fortsätter nog göra det till RUL och ser om de ändrar mig då i stället.

Har dessutom mått illa både igår och idag och varit väldigt trött igen.... det fick man väl tillbaka för att man oroade sig i onödan..:)  

• pronomen

Jag går in i vecka 17 idag och känner mig helt som vanligt i princip. Det syns heller inte direkt på mig att jag är gravid trots att det är andra barnet. Som tur är har jag börjat känna lite buffar och rörelser i magen, annars hade jag väl tvekat på att det fanns något där (trots att jag sett den på ultraljud för några veckor sedan). Jag trodde att jag skulle känna av foglossning tidigt, hade ont länge efter att jag sprungit i vecka 13. Men de senaste gångerna jag sprungit har det känts som vanligt. Jag känner mig än så länge väldigt lyckligt lottad.

Har äntligen fått veta när jag har RUL också. Min förvirrade barnmorska hade glömt att boka en tid till mig så jag ringde till kvinnokliniken idag och de bokade in en tid den tredje januari. Vilket ju är snart! Tiden går jättefort tycker jag. Hela hösten har bara försvunnit i princip.

Rosii, jag får också spänd mage på nätterna som lättar när jag kissar. Jag har bara tänkt  att det är kissblåsan som är full som trycker mot livmodern eller något sådant. Att det blir trängre där inne i magen helt enkelt.

• pronomen

zwoom - jag vet inte om det är vanligt, men jag hade också dåligt hb och låga järndepåer vid inskrivningen. Har ätit järntabletter sedan dess. Tror jag kan ha haft lågt redan innan graviditeten i och för sig och min syster har ständigt lågt och mamma ofta hon med. Så det beror väl kanske lite på gener och lite på hur man lever. Syrran till exempel är vegatarian och tränar extremt mycket, båda två är saker som kan bidra till ett lågt järnvärde.

Svar på tråden Bf Juni 2014