Inlägg från: Marieulrika1 |Visa alla inlägg
  • Marieulrika1

Bf Juni 2014

strumpan123 skrev 2013-10-06 07:31:02 följande:

Vaknar 5 timmar efter jag somnat, precis som alla gånger jag varit gravid.
    Alltid just 5 timmar sen måste jag upp och kissa och då blir jag så pigg att jag inte kan somna om  

Åh vad jag känner igen mig! Jag har vaknat 04:20 fem nätter på rad av att jag måste kissa för att sedan inte kunna somna om. Känner mig som en zombie på dagarna! Går in i vecka 6 imorgon!
  • Marieulrika1
    elinvd skrev 2013-10-06 09:40:04 följande:

Här har det börjat blöda. Inte jättemkt, men tillräckligt för att jag ska bli orolig. Färskt blod. Men jag har inte ont. Får väl vänta o se om det slutar eller vad som händer. smile4.gif

Vilken vecka är du i?
  • Marieulrika1
    strumpan123 skrev 2013-10-06 09:32:40 följande:

någon mer som har extrem växtvärk?
    Fick det igår i flera timmar innan jag till slut somnade och nu börjar det igen

Jag har haft det sen jag började misstänka att jag var gravid. Fick ta alvedon flera gånger, framförallt på nätterna!
  • Marieulrika1

Kan jag äta vitamintillskott som är för hår, hud och naglar när jag är gravid? Frågade på apoteket idag och hon trodde inte att det var någon fara!

• Marieulrika1
    Hallonmjölk skrev 2013-10-06 19:50:59 följande:

Usch va ledsen man blir när man läser att en del börjat blöda.

Jag känner mig orolig. Har ju haft som sagt fått lite bruna blödningar. Nu när jag va på toa så kom de inte mer sånt när jag torkade mig men en liten vit flytningsklump.

Va fan ska man göra

Finns tyvärr inte så mycket du kan göra. Är det ett pågående missfall finns det ingenting du kan göra för att stoppa det.

Det behöver inte innebära missfall bara för att man blöder så hoppas du får komma in på ett VUL som kan lugna dina nerver.

Jag fick missfall i februari och även om det var jobbigt så sa jag till mig själv att det var något allvarligt fel på embryot och att det var min kropps sätt att säga det på. Kroppen är fantastisk på det sättet och det finns ingenting som säger att man inte kan bli gravid igen.

Håller tummarna för dig och hoppas självklart att allt är som det ska vara
  • Marieulrika1
    LokesMammi skrev 2013-10-06 20:17:02 följande:

Så brukar jag också säga till dom som får missfall! Kroppens sätt att ta bort ett foster som det är ngt fel på! Men det brukar inte funka, "vill ha barnet iaf, fel på't eller inte" brukar jag få till svar! :/
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
    Ja, så kan man resonera när man väldigt gärna vill ha barn men frågan man måste ställa sig själv är om man vill ha ett barn som behöver vård redan från födseln.

Jag var hemskt ledsen över mitt missfall och har analyserat sönder och nu när jag är gravid igen så kommer katastroftänkandet tillbaka och jag måste påminna mig själv varje dag att jag inte kan påverka det här. Det

är bara vänta och se vad kroppen gör med det som finns där inne. Livet har inga garantier.
  • Marieulrika1
    Phlippan87 skrev 2013-10-07 22:12:44 följande:
    tar bort mig från bf-listan och lämnar er här nu, blöder rejält nu så med största sannolikhet blev det mf för oss. Lycka till alla
    :(
  • Marieulrika1

Igår kväll försvann det onda i brösten och inatt har jag inte haft någon växtvärk alls. Vaknade däremot med asont i ryggen på höger sida.

Fan att man ska vara så rädd för missfall. Trots att jag haft ett, trots att det är så vanligt.

• Marieulrika1

Har så ont i ryggen så jag kan dö. Får man enbart äta alvedon som gravid? Jag behöver något mycket starkare!!

• Marieulrika1

Två veckor kvar tills VUL. Ryggen gör överjävligt ont! Som tur är har jag citodon hemma som jag kan ta :)

Svar på tråden Bf Juni 2014