• bellzan
    Hallonmjölk skrev 2013-10-07 18:54:54 följande:
    I onsdags :) Men har haft lite bruna blödningar under helgen. Ytterst lite men ändå blir man ju orolig.

Läskigt när det blir så vet själv hur nojig jag skulle varit men försök tänka på att det finns dom som har det så o så länge du inte stört blöder o har ont ska det vara lugnt
  • bellzan
    DevilsDaughter skrev 2013-10-08 00:18:20 följande:
    Mini: vad kul att det tog sig så fort! Hoppas det blev radbyte nu.. skriver från telefonen.. mina bröst är inte alls svullna och stora längre, bara ömma. De känns nu som precis innan mens. Är orolig för missfall. Nån mer som haft svullna bröst och att det sen gått ner igen?

Alltså tror inte man ska hänga upp sig på symtomen. Vissa har ju inte ens ett enda symtom överhuvudtaget på 9 månader Allt kommer o går ju. Försök att inte oroas så mycket. Jag har haft missfall innan så vet hur det är... o förstår därför oron men jag vet också att när jag fick missfall beskedet hade jag massvis med symtom o kände mig jätte gravid. Så allt hänger inte på det
  • bellzan
    rosii skrev 2013-10-13 18:56:51 följande:
    Åh, jag är verkligen jätte sugen att berätta för alla att vi är gravida. Men det känns som sån tabu att berätta tidigt. :( är bara i v 6+1. tycker det är så konstigt att det är sån tabu. Som att man ska skämmas, för missfall kan ju ske. Men mf är ju så vanligt! Hur känner ni?

Jag tycker såhär: Vi håller tyst till vecka 12 (11+0) när vi fått göra ett ultraljud till.. (kommer få ett i v 9-10 med). Men det beror endast på att vi tycker det blir en jobbig press annars o vill bara ha lugn o ro första tiden... Tror inte det är någon tabu eller så men det blir ju jätte jobbigt om alla ska veta allt direkt för vissa... Känner man dock att man orkar det så why not
  • bellzan

Jag hade jätte mycket att ta igen här haha. Har dock varit jätte orolig för missfall o ville varken få andra att lyssna på min oro eller råka läsa om någon annan fått det så rädslan stiger. Jag mår egentligen skit bra förutom ömma bröst o sådär! Inga blödningar o inga smärtor. Hcg stiger o har även fått ett CB digitalt utslag med "Gravid 2-3". Innan har allting varit fel från början. Blödit direkt.... nu är jag i v 5 o peppar peppar inga blödningar! Men allting känns föööör bra för att va sant! :-/ Försöker dock ändå fokusera på glädjen bara.

• bellzan
    Lolanthe skrev 2013-10-14 15:27:50 följande:
    Har nyss plussat, gick på första försöket så är nästan i chock, Men superglad! BF är ungefär 28 juni om allt gå bra. Jättekul att följas åt!
    Grattis!!! Vad roligt för er!
Svar på tråden Bf Juni 2014