• streaman

Bf Juni 2014

Hej, tänkte hoppa in här. Kul att se så många i ungefär samma fas
    Jag plussade i lördags, har bim idag och känner mig väldigt osäker på om jag faktiskt är gravid. Måste nog ta ett till test snart (förutsatt att mensen inte kommer vill säga).
    Har bf den 17:e juni 2014 om allt går som det ska.

Jag sedan tidigare en dotter född 2008 och en till född 2010   

• streaman
    Lotta 84 skrev 2013-10-09 15:25:55 följande:
    Jag gjorde ett vul i måndags och då hade jag haft två blödningar, en stor och en lite mindre. Och då kunde man se fostret och hjärtat som slog. Vill inte behöva springa på vul hela tiden.
    Ska ringa gynmottagningen imorrn (deras telefontid var slut när jag fick blödningen idag) och se om dom kan kolla vart blödningen kommer ifrån...

va jobbigt att behöva oroa sig, men har du redan varit på ett vul och allt så bra ut så gör det säkert det nu också! Håller tummarna för dig!
  • streaman

grabbarnaochjag och devilsdaughter: jag tycker också det känns konstigt att få reda på det så tidigt (bim -4) idag har jag bim och känner att jag ändå måste oroa mig för att den ev. kommer.... jag har inte många tydliga grav. symtom heller  än eftersom det är så tidigt. Oron är ju olidlig!

• streaman
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 15:52:16 följande:
    streaman: precis. Jag försökte ha i huvudet att jag inte hade plussat fullt ut förren BIM hade passerat, plussade bara väldigt svagt innan BIM.
    tog du fler tester sen? Jag har gått på toan varje timme idag bara för att kolla så att mensen inte kommit. Håller på att bli småtokig Tungan ute
  • streaman
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 16:19:11 följande:
    streaman: Japp, imorse testade jag fram ett starkt pluss! Gjorde likadant på min BIMdag...

ahh jag får nog göra detsamma Glad
  • streaman

jag har också väldigt spänd och stor mage. Känns helt märkligt... äldsta dottern (5 år) frågade varför jag fått så tjock mage :-/ men ingen mens idag så det lite mer verkligt nu när nästan bim dagen är över. Den brukar vara som en klocka annars

• streaman
    Skattkistan skrev 2013-10-10 07:55:22 följande:
    Jag är så otroligt svullen om magen allaredan, känns som folk stirrar och jag får dölja magen. Såhär var det inte med första barnet. Ni som har fått två barn; lägger sig den här svullnaden? Annars kommer jag definitivt få berätta på jobbet när jag ska hoppa in och jobba om ett par veckor :/ jag är smal från början så det är verkligen bara en liten kula ...

jag har varit gravid med två barn tidigare och aldrig varit så här svullen och stor så tidigt! däremot har jag läst att svullnaden (eller spändheten) lägger sig efter någon vecka då kroppen anpassat sig efter alla hormoner. Det är iaf vad jag hoppas på!
  • streaman

Om man ska berätta för barnet eller inte beror på så många saker. Vi har haft som tumregel att inte berätta förrän man är redo att berätta för "omvärlden" i stort och då berätta för barnen först. I annat fall så är risken ganska stor att nyheten kommer ut ändå...

• streaman

hej, oj vad det härnder mycket för er alla, jättekul! Sjäv har jag fått lite svårt att sova på natten, har lyckats få hjärtklappning och känner ofta lite molande värk. Sedan har jag en fråga:

I igår var vi och badade med famljen, heldag med rutchkanor, hopp och bubbelpool. Sedan fick jag helt sjukt ont i magen och hann förståss bli orolig. Är badlek något man borde avhålla sig uner graviditeten? 

• streaman
    kakabus skrev 2013-10-12 18:36:49 följande:
    Har börjat få ont i ryggen/bäckenet, låååångt ner som vid rumpan. Har även börjat känna av ischiasnerven....

Jag har inte haft foglossning tidigare graviditeter, är rädd att det är det som är på g. Är det nån som har erfarenhet av tidig foglossning eller foglossning i allmänhet?

jag har båda haft och inte haft foglossning vid mina graviditeter. Att ha lite onte och "känna sig trött i ryggen" behöver inte innebära foglossning. För mig kom den senare och gjorde då så ont att det knappt gick att gå stund vis. VId den andra gravisitetn var det lite ömt till och från men inget som kändes som foglossning.
  • streaman

Lillium: jag känner precis likadant. Är rädd att jag äter för mycket och att det är därför. Av någon anledning så har jag nästan fördubblat mina portioner... känner mig nästan bottenlös men sedan helt sprängfull. Jättekonstigt, är i vecka 5 men måste snart ta fram gravidbyxorna!

• streaman
    honey1 skrev 2013-10-13 21:51:29 följande:
    Det blev så väldigt många som jag behövde skriva med i början, så folk tyckte att slippa "bläddra" i tråden förbi alla BF-datum.

Jag har bara ont i ena bröstet, och mitt illamående har lugnat ner sig lite.. Går in i vecka 8 imorgon :D
    Tror ni på skrocken att andra barnet kommer tidigare?

ha ha ha, det stämde då inte för mig iaf. Första barnet var tre veckor tidigt och det andra nästan tre veckor sent!
  • streaman

jag har varit med om något otäckt idag som jag inte varit med om förut:

har haft kraftiga domningar och ömhet i halva ansiktet! känns väldigt olustigt, oroar mig för anisktsförlamning och en massa annat. Gjorde en snabb googling och fick träff på två trådar på fl som sammankopplade det med graviditeten. Jag hittade dock inte den kopplingen nån annanstans. Nån som vet nåt? 

• streaman

tack för svaret korpfan, det känns lite bättre ikväll än det gjort under dagen så jag tänkte ge det till imorgon och har det inte försvunnit tills dess så måste jag kolla upp det.

• streaman
    rosii skrev 2013-10-19 05:22:19 följande:
    Jaha, skönt att inte vara ensam iallafall :) tänkte jag nästan inbillade mig. Veckobyte idag, v.8 :) hoho snart 2 siffrigt det är första delmålet

härligt! själv är det en bit kvar dit, men jag tog ett extra test imorse för att se så jag verkligen är gravid och det är jag. också wohoo, fast inte lika stort kaknske
  • streaman

Man brukar börja känna fosterrörelser runt graviditetsvecka 17-20, ibland lite tidigare och ibland lite senare. Men det händer ju en massa andra grejer i magen som man kan känna  

• streaman

åhh vad spännande med kanske tvillingar!! 6 nov. är ju snart så du behöver ju inte vänta så länge. Jag måste ta ig i kragen och ringa till bm för inskrivning å jag också kommer igång med kollerna

• streaman
    mammamumin skrev 2013-10-23 12:53:46 följande:
    Jag äter oxå konstant.. Men kött klarar jag inte, helst kall mat, typ grönsaker o frukt.. Har redan gått upp 4 kg o mina byxor börjar bli lite tajta..

samma problem här! Får inte ihop mina byxor utan extra gummisnodd längre  
  • streaman

Och idag slog illamåendet till på riktigt, 6+3 kan inte röra mig utan att känna kräkan i halsen. Jag har också gått upp mkt i vikt men antar att illamåendet nu tar ut sin rätt... Ska leta fram grav. byxorna idag

• streaman
    rosii skrev 2013-10-31 00:31:53 följande:
    Är ni nå svullen fortf? Jag är nu i 8+5 & magen tycks inte gå ner i svullnad. Snarare bli större. Väldigt påfrestande när jag vill hålla det hemligt ett tag till. När jag väntade lillan fick jag ingen mage först i v 15.

min svullnad har lagt sig, men det har nog att göra med att jag mår så fruktansvärt illa nu och knappt får behålla något jag äter... är 7+1.
Svar på tråden Bf Juni 2014