• Lovisian

Bf Juni 2014

Hej!

Fick positivt gravtest redan i fredags men vågade inte hoppas eftersom jag hade "mens" för en vecka sedan.

Va på ultraljud idag och fick veta att jag inte hade fått missfall och att de inte kunde se graviditeten i livmodern eftersom jag gått så kort tid, är bara i vecka 5. Tog gravtest och blodprov - och visst är jag gravid! Mensen var för att kroppen inte hunnit ställa in sig antagligen.

Hänger gärna med i den här träåden f r o m nu :)

Vill bara tillägga det - att jag fick inte heller några bra bemötanden förra veckan när jag ringde och va orolig för missfall. De va helt oberörda och sa att de vägrade ta emot mig nu och att jag fick vänta två veckor och ta ett nytt test, och är det plus då kan det va graviditet eller missfall. Sålänge jag inte hade feber eller förblödde så var det normalt. Danderyd är ett riktigt skitsjukhus. Vägrar föda där!!!

• Lovisian

Är det normalt att må illa och ha väldigt mycket yrsel i vecka fem? Har inte varit gravid förrän nu så jag har inte koll på sånt :P

• Lovisian
    micha123 skrev 2013-10-16 08:36:26 följande:
    Min yrsel kom också i v 5. Kände mig liksom sjösjuk emellanåt. Helt normalt sa min bm, jag hade lite lågt blodtryck också. Tänk på att inte resa dej upp för snabbt och så :)
    Aha okej! Då är jag normal då :P Har lågt blodtryck i vanliga fall, förra gången låg det på 96/55, men jag tycker inte att det är samma yrsel, mer sjösjuka som du beskriver! Undrar om postafen funkar, vet någon det? Brukar ta det mot åksjuka. 
  • Lovisian
    Lovisian skrev 2013-10-16 10:28:26 följande:
    Aha okej! Då är jag normal då :P Har lågt blodtryck i vanliga fall, förra gången låg det på 96/55, men jag tycker inte att det är samma yrsel, mer sjösjuka som du beskriver! Undrar om postafen funkar, vet någon det? Brukar ta det mot åksjuka. 
    Ja, man blir tyvärr trött av dem, men jag har knep för det ;) Det är att man får bra med sömn, äter lite men ofta och tar tabletten efter maten, inte på tom mage.  Har tagit dem sen jag var tre år, fick utskrivna av läkare redan då. Hmm, ska nog kolla med BM, om man får ta sådana. Kanske räcker med en halv eftersom det "bara" är mot illamående, och inte själva obalansen i innerörat som blir vid åksjuka.
  • Lovisian
    bonden skrev 2013-10-16 14:35:30 följande:

Postafen är helt ofarligt att äta under graviditet och man kan äta fulldos. Det är ju som sagt vanligt att man blir trött dock. För mig tog det bort kräkningarna men inte illamåendet och jag blev sjuuuukt trött av dom så jag tog bara när det var som allra värst.
    Okej, tack! Jag har inte haft kräkningar...ännu, men mår man illa såhär tidigt så finns det säkert en risk att det blir värre...:( Då ska jag testa postafen, hoppas jag har fel så jag slipper...
  • Lovisian
    mammasusan skrev 2013-10-16 15:34:55 följande:
    Är nog kört ännu en gång...började med svagtljustBrunt igår, idag mörkbrunt-rött inte mkt & inget så ont ännu men de kommer väl....borde ha fattat då jag inte ens haft ömma bröst el illamående ju ;-(
    Men fy, hoppas du har fel...:(
Svar på tråden Bf Juni 2014