• virvlan

Bf Juni 2014

RaraS skrev 2013-10-15 14:05:28 följande:
    Hej!

Jag skulle också gärna vilja hänga på här! Plussade igår och tror mig ha BF den 22 juni! Om det går vägen så blir det vårt andra barn! Vårt första föddes i januari 2012.

Ser att ni skriver lite om VUL och jag har också tänkt göra ett. Har fått utomkvedshavandeskap en gång och förlorade då min ena äggledare och är därför rädd om min andra och vill gärna kolla upp tidigt så embryot sitter rätt så man inte upptäcker det försent om det går åt skogen. Dock är det inte självklart här heller att man får något VUL så jag håller på att ladda inför det samtalet. Får jag inget så bokar jag ett privat istället!

Hej RaraS.

Första gången jag svarar här på FL så får hoppas detta kommer fram. Jag fick utomkveds i somras och här i västra Götaland är rutinen att man får ett UL mycket tidigt i graviditeten om man haft ett utomkveds. Jag förlorade också en äggledare, i v 8 i juli i somras. Nu är jag i gravid igen, v 7 :) ska till sjukhuset nästa vecka för UL, kolla så att allt ser bra ut :)

Ring upp till din gynekologiska mottagning och förklara din oro, så kommer du säkert få din vilja igenom :) kram
  • virvlan
    RaraS skrev 2013-10-16 08:30:19 följande:
    Tack för peppningen! Och grattis till dig att du är gravid igen, så snart efter operation! Jag har ju haft turen att ha en normal graviditet efter X:et och har en liten dotter och kommer ihåg hur nervöst det var efter operation och man undrade om man någonsin skulle lyckas bli gravid!

Denna gången känns som "bonus". Känns overkligt att jag är gravid igen och om allt går bra få två barn! Det trodde jag aldrig när man låg där på operationsbordet och skulle operera bort äggledare...

Håller tummarna för att allt ser bra ut för dig nästa vecka på VUL! Jag ska ringa och boka tid på måndag, då är jag i vecka 5+0...men som sagt, får jag inget VUL så ringer jag privatkliniken som finns här i stan. Bor i Luleå och så det finns inte jättemånga alternativ! 
    Håller tummarna för dig! :) kram
Svar på tråden Bf Juni 2014