Bf Juni 2014
RaraS skrev 2013-10-15 14:05:28 följande:
Hej! Jag skulle också gärna vilja hänga på här! Plussade igår och tror mig ha BF den 22 juni! Om det går vägen så blir det vårt andra barn! Vårt första föddes i januari 2012.
Ser att ni skriver lite om VUL och jag har också tänkt göra ett. Har fått utomkvedshavandeskap en gång och förlorade då min ena äggledare och är därför rädd om min andra och vill gärna kolla upp tidigt så embryot sitter rätt så man inte upptäcker det försent om det går åt skogen. Dock är det inte självklart här heller att man får något VUL så jag håller på att ladda inför det samtalet. Får jag inget så bokar jag ett privat istället!
Hej RaraS.
Första gången jag svarar här på FL så får hoppas detta kommer fram. Jag fick utomkveds i somras och här i västra Götaland är rutinen att man får ett UL mycket tidigt i graviditeten om man haft ett utomkveds. Jag förlorade också en äggledare, i v 8 i juli i somras. Nu är jag i gravid igen, v 7 :) ska till sjukhuset nästa vecka för UL, kolla så att allt ser bra ut :)
Ring upp till din gynekologiska mottagning och förklara din oro, så kommer du säkert få din vilja igenom :) kram