• Muvo84

Bf Juni 2014

Hej! Väntar bebis nr 2 runt den 27/6-14. Är dock helt lost på gravidfronten då jag fick min son i oktober -03! Så alla bra tips och råd mottages tacksamt. Enligt uträkningarna ska jag vara i ca v 4+5 idag. Ska ringa bm imorn tänkte jag för att boka inskrivningsmöte. Känner mig verkligen helt lost med alla förkortningar som dyker upp här å där. Nån som har nån bra lista med vad alla förkortningar betyder? Jag har iaf fått må rätt så bra än så länge. Bara lite illamående om det går för långt mellan måltiderna. Mest trött å lite "mensvärk". Å boobsen har varit sjukt ömma, men det börjar ge sig nu. Har nyligen fått diagnosen fibromyalgi. Så om det finns någon som har samma diagnos och är gravid vore det intressant att få kontakt och veta om sjukdomen påverkar dig positivt/negativt under graviditeten. Hoppas alla har en fin tisdag!

• Muvo84
    MissMf skrev 2013-10-22 14:27:07 följande:
    Ni som har haft små innan :p badkar eller tvättmaskin med inbyggd torktumlare? Vilket är bäst? Vi älskar vårat badkar men jag tycker att det kan va skönt med en tvättmaskin i stället så att jag inte behöver släpa ner plutten o tvätt+ tvättmedel ner för 3 trappor (utan hiss) ner till källaren.. Klarar man sej med tvättstuga i källaren, relativt lätt o få tid, eller e det bättre med dusch o tvättmaskin? :p

Jag skulle rekommendera tvättmaskin o dusch. Man kan alltid köpa en badbalja till bebis. Är väldigt skönt att kunna tvätta både dina egna å bebis kläder när det behövs. Inte så roligt å behöva vänta med att tvätta nerbajsade eller nerkräkta kläder.. Å sen vet man ju aldrig om tvättiden passar med bebis dygnsrytm.. Jag upplevde det iaf som väldigt behändigt med tvättmaskin. Sen kan man ju göra stortvätt å tvätta lakan å handdukar mm i tvättstugan så de blir rent å torrt på en gång.
  • Muvo84
    claire skrev 2013-10-22 16:19:50 följande:
    Hur gamla är alla (nyfiken i en strut).

Jag är som sagt 26, sambon 27.  

Jag är 29 å min man är 36. Andra barnet för mig, fick när jag var 19, å första barnet för min man :)
  • Muvo84

Nån som har ont i ljumskarna? Har haft ont i ljumskarna till o från idag å nu på kvällen har det gjort jätte ont. Kan det vara foglossningar redan? Eller kan det vara för att livmodern växer? Är i v 6 nu. Har haft "mensvärk" igår å idag.

Nån som känner liknande? Mår lite illa också, men har inte kräkts än å jag kan äta mat i princip som vanligt.

• Muvo84

Idag har det varit lugnare med värken för min del, inte känt av ljumskarna alls. 
    Fick ett infall och åkte till apoteket imorse och köpte ett digitalt gravtest :)
    Resultatet blev precis som väntat :) Borde vara mer mot 3+, det kan vara precis på gränsen nu eftersom jag precis gått in i v 6 (5+0).
    Köpte även Apotekets kosttillskott för gravida. Har tagit MittVal kvinna tidigare, men det var rätt hög A-vitamin halt i den, vilket det inte är i Apotekets kosttillskott. Är det nån annan som tar den, Apotekets kosttillskott? Jag märker iaf stor skillnad på tröttheten när jag tar kosttillskott och inte. Det kan räcka med att hoppa över en dag bara. Har ni som tar kosttillskott märkt nån sån skillnad?

• Muvo84
    smålandsjänta skrev 2013-10-24 12:22:52 följande:
    När jag testade senast var jag i v 5+3 men det stod fortfarande att jag var i v 2-3 som det gjorde första gången jag tog testet fem dagar tidigare. Blev så nojig , speciellt eftersom jag haft blodblandad/ljusbruna flytningar i snart en vecka (verkar som dom slutat nu idag "ta i trä). Men min BM sa att ljusbruna flytningar nog inte är någon fara! Men sa aldrig att testet visat 2-3 ist för 3+...vad tror ni, borde det inte stå 3+?:/ jag ska ta ännu ett digitalt om några dagar.

(Förlåt om jag kapar tråden litegrann)
    Prova å ta ett digitalt igen om någon dag, om du kan vänta. Men känner du dig orolig, så ring din BM igen tycker jag. Men det här med blödningar verkar vara vanligare än man tror. Fast man blir väl supernojig ändå, det skulle då jag vara. Så är du orolig, ring till BM å kolla. Kanske du kan få komma in på nån koll.
Svar på tråden Bf Juni 2014