Inlägg från: mammafia84 |Visa alla inlägg
  • mammafia84

Bf Juni 2014

Hejsan. 29 år plussade i söndags med mitt tredje barn. Men min å sambons första gemensamma 😊 har bf 26/6

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • mammafia84

Hur hottar man den gruppen? Jag är beräknad till 26-27 juni

• mammafia84

Tina83 jag hade min sista mens den 20 september. Å enligt fl här har ja vd den 26 men enligt andra ställen är de den 26.

• mammafia84

Muvo84 jag känner samma. Men har lixom ingen smärta så tror de e typ träningsvärk av allt som växer å händer därinne ð???

Å illamående har ja massa så har fått lergigan comp utskrivet.
    Har oxå blivit hård i magen å kan inte sköta den så ofta som ja normalt gör.
    Äter dessutom 2 nifferex om dagen (har gjort länge pga gastric by pass operation)

Nån annan med samma bekymmer?

Okej ja ska pma dig kattischð???

• mammafia84
    dayslikethis skrev 2013-10-23 22:41:27 följande:
    Här har du en med värk i ljumskarna. Fick reda på min graviditet i måndags och enligt barnmorskan jag pratade med tidigare idag är jag nog i v. 8-9. Jag har bara ätit mackor under dessa dagarna (har alltid älskat det) :p och mår lite illa så gott som hela tiden. Vågar knappt rapa för att jag är rädd att kräkas, haha! Hoppas innerligt att detta avtar snart, börjar redan bli tokig :s

Grattis :) Här e en till som mår illa å äter för mycket macka å kex för att hålla illamåendet i schack. Har fått illamående tabletter utskrivet så ska nog kunna äta bättre mat nu 😊
  • mammafia84
    dayslikethis skrev 2013-10-24 09:38:43 följande:
    Tack, detsamma :) ja, det där med varierad kost går inte så bra än så länge, men byter iallafall pålägg, haha! Detta är mitt första så är nojig som tusan med allt. Min aptit har försvunnit nästan helt, är det normalt?

Detta e min tredje och jag e nog mer nojig nu haha men de e för min gastric by pass operation. Ja känner inte igen min kropp å allt fungerar helt olika än innan. Så på sätt å vis är de första gången då 😝 Ja sa till min sambo igår att de blir sån mat ja e sugen på den närmsta tiden för jag har svårt att äta och ja behöver ju mycket näring och har ju redan svårt att få i mig iom operationen. Så några dagar va de korv å mos, sen spagetti å köttfärsås haha va helt socker beroende innan men nu mår ja illa av en bit choklad å de smakat inte alls gott. Mitt älskade kaffe smakar inte gott i heller så ja har drsgit ner på dom sakerna, vilket såklart e bra för mig 😀 inget ont som inte har nåt gott med sig 😜 Nu äter ja mycket clementiner, e så sugen på de å digestivekex. Sen när de e för jobbigt med illmåendet tar ja en tablett.
  • mammafia84
    harvey369 skrev 2013-10-24 10:48:46 följande:
    Hallo, blivande junimamma här med. Är i v4+4. Fick plusset igår, men hade vetat om i säkert en vecka! Det kändes bara. Idag har dock "mensvärken" gått över lite, brösten är inte så ömma och så.. Man är ju så nervös för missfall... Inbillar mig att jag får det en gång i timmen. Utifrån denna sidan verker det ju som om alla får missfall med... Men jag hoppas lille Anakin klarar sig (han/hon har varit döpt i tre månader redan!) 

Grattis 😊 åå va kul att er heter anakin. Vår heter Yoda 😜 Du ringer barnmorskemottagningen och säger att du plussat så berättar hon allt du behöver veta 😀
  • mammafia84
    Tack, detsamma :) ja, det där med varierad kost går inte så bra än så länge, men byter iallafall pålägg, haha! Detta är mitt första så är nojig som tusan med allt. Min aptit har försvunnit nästan helt, är det normalt?

Skrev ett svar men inget kom med suck. Hoppasd e funkar nu då. Min aptit e oxå helt förändrad och ja sa till sambon igår att nu får vi äta sånt som ja e sugen på för ja har så mycket illamående och ingen aptit. Nåt som e positivt e att mitt sockerberoende e borta, nu mår ja mest illa av en chokladbit 😝 Clementiner däremot äter ja många 😀 å digestivekex.
  • mammafia84

de gick inte att citera och skriva med min ipad så tredje gången gillt nu men från datorn :)
    jag har sagt till sambon att den kommande tiden äter vi den mat jag är sugen på för annars får jag inte i mig något alls. och som gbp opererad har jag redan närings problem.
    men iaf har illamåendet och graviditeten fått mig till att inte vilja ha choklad och sånt mer, bara en bit gör mig kräkfärdig.
    annars äter ja många clementiner och digestivekex just nu :) 
  • mammafia84
    harvey369 skrev 2013-10-24 11:58:00 följande:
    Haha, ni har ju lika bra smak som oss! Tack, jag ska göra detta. "Mensvärken" kom tillbaka nu när jag började röra på mig, så ska försöka att inte vara så nervös. Det här var helt oplanerat, jag och killen bor inte ens ihop ännu (letar lägenhet), och är egentligen alldeles för tidigt i vårt förhållande, men vi är super-glada båda två ändå.
    Min syster blev gravid nästan direkt i deras förhållande å nu har dom 2 barn å är gifta =)
    Så man ska gå efter magkänslan.

Svar på tråden Bf Juni 2014