Inlägg från: harvey369 |Visa alla inlägg
  • harvey369

Bf Juni 2014

Hallo, blivande junimamma här med. Är i v4+4. Fick plusset igår, men hade vetat om i säkert en vecka! Det kändes bara. Idag har dock "mensvärken" gått över lite, brösten är inte så ömma och så.. Man är ju så nervös för missfall... Inbillar mig att jag får det en gång i timmen. Utifrån denna sidan verker det ju som om alla får missfall med... Men jag hoppas lille Anakin klarar sig (han/hon har varit döpt i tre månader redan!) 

• harvey369
    mammafia84 skrev 2013-10-24 11:16:38 följande:

Grattis 😊 åå va kul att er heter anakin. Vår heter Yoda 😜 Du ringer barnmorskemottagningen och säger att du plussat så berättar hon allt du behöver veta 😀
    Haha, ni har ju lika bra smak som oss! Tack, jag ska göra detta. "Mensvärken" kom tillbaka nu när jag började röra på mig, så ska försöka att inte vara så nervös. Det här var helt oplanerat, jag och killen bor inte ens ihop ännu (letar lägenhet), och är egentligen alldeles för tidigt i vårt förhållande, men vi är super-glada båda två ändå.
  • harvey369
    Muvo84 skrev 2013-10-24 12:32:31 följande:
    Prova å ta ett digitalt igen om någon dag, om du kan vänta. Men känner du dig orolig, så ring din BM igen tycker jag. Men det här med blödningar verkar vara vanligare än man tror. Fast man blir väl supernojig ändå, det skulle då jag vara. Så är du orolig, ring till BM å kolla. Kanske du kan få komma in på nån koll.
    Jag är å andra sidan supernojig för att jag inte mår illa, inte har ömma bröst, etc. Men det har jag inte gjort alls. Kramperna i magen börjar lätta, men jag har inte haft färgade flytningar eller något. Men man är ju rädd för MA. Försöker känna efter och må illa och ha ont i brösten hela tiden. 
  • harvey369
    Tulpanen89 skrev 2013-10-25 11:11:32 följande:
    Här i Östergötland gör dom vul hur som helst. Har fått se bebis 3 ggr redan och är i vecka 10.
    Första gången för att se hur långt jag va. Dock såg man inte hjärtat.
    Så bokades om 2 veckor senare.
    Fick se bebis igår fast jag inte bad om de.
    Har kissat blod så dom ville kolla en extra gång. Ska på ultraljud om 4 veckor igen.

Känns skönt att man kan göra de när man är orolig eller blöder.
    Herregud, här i Halmstad får man ett UL, runt vecka 17-20. Det är allt, vad jag har uppfattat. Jag är bara i vecka 6 och försöker i panik få reda på hur man kan få ett VUL. Fått ett när jag var 18, men kom inte ihåg hur... 
Svar på tråden Bf Juni 2014