Inlägg från: Maroschka |Visa alla inlägg
  • Maroschka

Bf Juni 2014

honey1 skrev 2013-11-04 22:50:46 följande:

11+0 idag :D

Tre olika sidor har visat tre olika datum. Har fått 31 maj, 1a juni och 2a juni, hur kan dem räkna så fel? Jag räknade själv 280 dagar och fick 1a juni så håller mig till det.

Sen dödar BM mig genom att säga att enligt henne är mitt BF 3juni. Om min sista mens var 26-27e augusti, hur kan det bli 3juni? Ledsen blev jag iaf. Jag har BF 1juni oavsett fram till rul!

Idag har jag gått ner 5 kilo. Har ingen matlust kvar. Idag när vi skulle äta middag som jag för en gångs skull verkligen var sugen på så står jg i köket och kämpar med allt i två timmar och när vi sätter oss vid matbordet och jag ska ta en broccoli så ramlar det ut en STOR kokad tusenfoting, helt röd och brun och äcklig.

Najs!!!!! Försöker äta vidare lite utan broccolin och resten av grönsakerna gör mig äcklad, men när jag ska äta min lilla bit kyckling så lyfter sambon på ena skinkan och tar i och gör en BRAKSKIT VID MATBORDET!

Jag bara slängde besticken åt h*lvete och stängde in mig på ett rum. Nu ligger jag i sängen och har inte ätit frukost lunch eller middag på 3 dygn, det enda som gått i är en satsumas och ett rostbröd. Sambon verkar inte bry sig.

Jag svälter och det kan inte vara bra :(

Men om du har 11+0 igår så är ju BF 25 maj?! :p
  • Maroschka
    LokesMammi skrev 2014-01-06 17:10:36 följande:

Tror ni man kan ringa och boka nytt UL så jag kan få nya bilder, då bebisen inte vill vara med på kort. Fick två kort som var likadana. Med sonen fick jag 5st olika bilder lixom....... Vill ha bilder på min bebis jue! :/

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Nej tror inte man får nytt UL för det utan då måste du nog boka ett privat.
  • Maroschka
    LokesMammi skrev 2014-01-25 19:30:00 följande:

Tror ni man behöver ha overall i slutet på maj/början på juni? Eller räcker det med tunna kläder o mjuklift?
    Tycker detta är svårt! Var lättare när sonen föddes i januari. =)

Bor i Västerbotten och i Maj kommer jag ha tunnare fleece bara ovanpå vanliga kläder. Lägger hellre över en filt extra som går plocka bort om det är för varmt.
  • Maroschka
    DevilsDaughter skrev 2014-02-26 08:45:28 följande:

Jag är extremt sugen på prickig korv, men så länge den är kallrökt så får man ju inte äta det.. Och det är bara scans jag vill ha, vilket ju är kallrökt.. Hur gör ni? Läste på nätet att man kan frysa den i tre dygn för att ev listeriabakterier ska försvinna.. Enligt min barnmorska är prickig korv big no no precis som rött kött och gravad lax och mögelost, så jag har inte ens vågat tänka på det förren nu.. Men tänkte kolla hur ni gör/tänker kring det.. Dottern tjatade om prickig korv igår så nu ligger det ett paket i kylen...

Listeria dör inte i frysen utan endast vid upphettning.

Det är toxmoplasmos som gör att man brukar frysa tex salami i tre dygn :)
  • Maroschka
    LokesMammi skrev 2014-02-26 11:40:38 följande:

Påläggskorv som man skivar är det jag köper. Typ medwurst

Det brukar jag också, bara kollar datumet men efter senaste veckans storlarm om listeria som exploderat (bland annat på Aftonbladet.se och Expressen.se) där dom tycker gravida ska avstå även skivat smörgåspålägg iom att dom inte vet vart den stora smittkällan är så hoppar jag allt köttpålägg nu, men så är jag extremt nojjig och orolig.
Svar på tråden Bf Juni 2014