• zaybia

Bf Juni 2014

Jag har inget illamående alls. Däremot känner jag mig hungrigare, tröttare och har förbannat ont i magen :/ Jag hoppas på att det blir en liten flicka. Sambon har en son sen tidigare och de flesta i min närhet med barn har bara pojkar. Blir det en flicka har vi tänkt på namnet Agnes. Tycker det är så fint. Har annars så dålig fantasi när det kommer till namn :/

• zaybia

Okey, e så glad för att jag har klarat mig undan illamåendet än så länge men igår när jag jobbade hittade jag en av mina kollegors jordgubbskräm som nog hade stått öppen ett par månader (hon är mammaledig) och jag trodde jag skulle kräka upp alla mina organ när hag tömde den :/ brukar inte vara känslig när det gäller sånt annars :P

• zaybia

Glöm inte att vi får större blodvolym i kroppen nu och det gör att man blir andfådd så det behöver inte tvunget vara blodtrycn eller järnvärde.

• zaybia

Av de graviditeter som blir missfall inträffar 90 procent innan vecka tolv så risken att du får missfall har minskat drastiskt :)

• zaybia

Har inte heller några symptom kvar. Men det är ju för att kroppen äntligen har vant sig vid alla hormoner man får och har anpassat sig efter det. Jag njuter i alla fall av att inte må illa mer och att jag kan vara vaken mer än ett par timmar om dagen :)

• zaybia

V 13 (12+0) imorgon :) tycker att jag inte hinner med, veckorna går riktigt fort nått ul har jag inte gjort och kommer inte göra förrän 27/1. Känns som en evighet dit! Och ovanpå allt har jag inga symtom alls längre. Njuter av lugnet

• zaybia

Vi ska ta reda på vad det är om det går, mest för att det blir lättare med vilka saker som ska köpas. Vi får så gott som bara pojkar i vår släkt så det skulle inte förvåna mig om detta är en pojk :) men vad det blir spelar såklart inte någon roll fast det hade varit kul med en tös då jag redan har en bonusson :)

• zaybia
    Sickan12 skrev 2013-12-17 18:29:21 följande:
    Hej på er! Tänkte höra om någon har lite koll på det här... När jag är i vecka 26 kommer vi att flytta till en annan kommun. Får jag gå kvar på min nuvarande MVC då? Om det är fritt att välja oavsett kommun, hur hade ni gjort? Stannat kvar eller bytt? Det är inga långa avstånd, så det är inte ett problem på det viset.

Hade jag trivts med min bm hade jag inte bytt eftersom avståndet inte var nått problem :)
  • zaybia
    Skattkistan skrev 2013-12-19 08:48:01 följande:
    Åh jag också! Visste inte att det är vanligt! Jag försöker med allt men det hjälper inte, det är såå irriterande!

Håll koll töser så det inte är högt blodtryck som spökar, brukar visa sig som ständig huvudvärk och trötthet bl.a. så går det inte över hade jag kollat upp det för säkerhets skull :)
  • zaybia
    lenasrikard skrev 2014-01-02 01:32:04 följande:
    lenas rikard har bf prel 18/6  bor i bjuv som ligger i skåne 

Då bor du inte långt från mig, bor i åstorp :) har för övrigt rul 27/6. Kommer då att vara i v 18+4.
  • zaybia
    lenasrikard skrev 2014-01-02 11:50:41 följande:
    okej ska på ul 15 /1 okej det ju nära ju det ju kul med folk som bor nära när ska du ha då 

Jag är beräknad till den 25 /6 :)
  • zaybia

Jag kollade upp lite det här med graviditetspenning och föräldraledighet och så igår. Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende så 60 dagar innan beräknad födsel kan jag få graviditetspenning. Jag lär mest troligt utnyttja de dagarna oxo för dessa foglossningar jag har nu håller på att ta död på mig :P och sen funderar jag på att eventuellt ta ut semesterdagar oxo. Man kan ju bara spara fem dagar/år så tar jag inte ut de andra dagarna försvinner dem.

• zaybia

Jag pratade med chefen för några veckor sen om det här och hon sa då att det bara gick att spara fem dagar. Men det kan nog stämma att man får det utbetalt men jag vill nyttja mina. Har bättre behov av det än pengar isf :)

• zaybia

När jag sa till chefen att jag ville ta ut semesterdagarna så sa hon att jag inte behövde ta ut alla, jag får ju lov att spara fem dagar så vi får nog inte spara alla. Hade varit skönt att kunna ta ut dem nästa år annars :)

• zaybia

Äh, jag kan inte ladda upp bild via mobilen :/ men det finns iaf en bild i mitt galleri, syns dock bara att jag e gravid när jag ligger ner :P

• zaybia
    Sessan4 skrev 2014-01-17 18:10:19 följande:
    Den här FL appen är ganska kass faktiskt. Man kan inte gå in i varken sin egen profil eller någon annans.. Inte läsa bloggar.. Bara svara på inlägg typ. Bilder som man laddat upp via mobilen kan inte ses om man loggar in via dator o tvärtom.. O så finns väl appen bara till iPhone? Uppdatering vore toppen!

Jag går in via internet i telefonen (har en samsung) men det funkar inte heller :/ använder datorn såå sällan o startar ju inte upp den bara för en bild :P nä, d hade varit bättre med en ordentlig och fungerande app :)
  • zaybia

Var på rul i måndags och allt såg bra ut :) bebis låg med korsade ben så vi fick inte se om det var en pojke eller flicka :P men nu undrar jag; moderskapsintyg, när får man det? Har läst om de som fick direkt efter rul o andra som inte fått förrän i v 25 (nästa besök hos bm). Boir inte det lite sent att få det då med tanke på att jag ska söka havandeskapspenning? Hinner fk behandla min ansökan på 1,5 månad?

• zaybia

Jag får nog ta o ringa bm o prata med henne. Ska inte dit förrän 11/3 o hp blir den 29/4. Känns som atg det blir lite kort tid. Vill inte riskera att stå utan :P Idag ska jag iväg o handla till det lilla livet tänkte jag :) det enda som jag har handlat än så länge är vagnen, fick bli en britax b-smart så nu får jag nog köpa in lite kläder o såna saker med :)

• zaybia

Jag jobbar fullt än så länge men vill också bli sjukskriven, iaf gå ner till 25% hade varit bra, just för att jag har foglossningar från helvetet och ben och fötter är så pass svullna så det gör ont att gå :/ har även börjat få huvudvärk varje morgon nu vilket påfrestar väldigt mycket. Känner helt enkelt att jag behöver vila lite.

Svar på tråden Bf Juni 2014