• loglady

Bf Juni 2014

Nån mer som tappat symtom? Idag vecka 7+6 och har inte ömma bröst längre, mår inte lika illa (det kommer och går). Men är istället fasligt trött, sov på soffan igår och det har jag inte gjort sedan jag väntade sonen för 3 år sedan. Såklart orolig för missfall då vi haft ett tidigt missfall i vecka 7 och ett MA upptäckt i vecka 11.

Hur har ni andra det med symtom i vecka 8/9?

• loglady

Cakes: Låter nästan som ligamentssmärtor? Jag får det när jag hostar, nyser, reser mig snabbt eller gör annan hastig rörelse. Det är ligamenten som livmodern "hänger" i som sträcks ut och gör ont.

• loglady

Smart med nyponsoppa på flaska! Man får ladda upp så man har det som behövs på jobbet, för att slippa må allt för dåligt.

Imorgon ska vi på ultraljud och inskrivning, vecka 8+3. Hoppas få se en liten groda med pickande hjärta. 

• loglady

Tizi och Cakes: Då är vi tre nervösa inför imorgon. När på dagen gör ni era? Jag har som tur är mitt på morgonen, så slipper man gå hela dagen och noja!

• loglady

Nu har vi gjort vårt ultraljud. Allt såg bra ut och bebisen var så stor som den borde vara, precis på dagen enl sista mens. BF 16/6.

• loglady

Nån av er som äter LCHF? Jag gjorde det innan och precis i början av graviditeten men nu går det bara inte pga illamående. Men det kanske går över snart, det ska ju vara ok att äta åtminstone liberal LCHF under graviditet. Några tips på vad som är lättare att få i sig? Det enda jag är sugen på är vindruvor och lakrits, inte direkt low carb :)

• loglady

Ska också göra planerat snitt denna gång (akutsnittad 2 gånger). Undrar när man får veta vilken dag man får snittet?

Äter också massor, och ganska mycket dåligheter. Men har än så länge bara gått upp 2 kg (vecka 20) som tur är. Landar nog på 10-15 kg i slutändan tror jag, det är vad jag gått upp tidigare graviditeter.

• loglady

Ang halsbränna. Det enda som hjälpt mig med mina andra barn var Omeprazol. Åt det i alla fall sista 10 veckorna båda gångerna. Det hämmar bildningen av syran, Novalucol och liknande dämpar bara symtomet tillfälligt.
    Denna graviditet har jag inte känt av det nästan någonting, än :S

• loglady

Har sista dagarna känt av någon slags värk i magen på eftermiddag/kväll. Igår blev det ännu värre, hade så ont på jobbet att jag knappt klarade av att gå, blev bättre när jag suttit en stund. Hämtade sen barnen och väl hemma kom det tillbaka. La mig tidigt och nu känns det ingenting. Det kändes som sammandragningar men onda sådana, typ som att det drog och spände på höger sida av magen. Antar att det inte är farligt eftersom det gått över efter en natts vila, men är det någon annan som haft något liknande? Är i vecka 25 nu och har inte haft såhär med mina andra 2 barn.

• loglady
    Skattkistan skrev 2014-04-24 10:38:35 följande:
    Någon mer som ligger vaken halva nätterna med restless legs? Tips mottages tacksamt!
    Var i benen känns det? Jag har också grova problem att sova pga restless legs. Frågade min barnmorska igår och tydligen hade läkaren på MVC rekommenderat en brödkavel som skulle kavlas på vaderna innan läggdags. Men mitt problem sitter längre upp, det strålar ner från skinkorna ut i låren och då skulle det tydligen inte hjälpa, då handlar det tydligen om nerver sa hon. 
  • loglady

Glömde...
    För att lindra mitt så går jag rundor i lägenheten och liksom skakar på benen åt olika håll + att jag sover med en värmekudde på höften. Är väl uppe i snitt 3-4 gånger per natt och skakar ben och värmer kudde. Men det hjälper en liten stund så att man hinner somna om.

• loglady

Magnesium ska vara bra mot restless legs också, och tydligen kan det bli värre av järnbrist.

• loglady

Spännande att det börjar hända saker och komma bebisar, det får en att förstå att det egentligen inte är så lång tid kvar nu. Visst är det från 34+0 man inte längre stoppar förlossning som satt igång? Inte för att jag tror att jag själv kommer få i förtid (har planerat snitt i v 39), båda mina andra har kommit i vecka 42. Så vecka 39 känns tidigt för mig :D

Är det någon av er som har koll på var man kan hitta schyssta tunikor/klänningar till bra pris? Eftersom jag blir snittad kommer jag antagligen gå i mina mammaleggings ett par veckor efter och då tänkte jag det skulle vara bra med några snygga överdelar så man inte känner sig så sunkig.

• loglady

MissMf: Försök reta honom lite och se vad som händer? Putta lite på magen, drick iskallt vatten. Min första skrämde oss rejält när vi passerat BF med 10 dagar ungefär, hon rörde sig knappt alls och reagerade inte på buffar utifrån osv. Jag ringde in och fick komma på koll direkt. När jag satte mig med CTG så började hon sparka som attan och hon föddes 4 dagar senare.

Är du orolig så ring, hellre en gång för mycket än för lite!

• loglady

Barilla: Jag hade mensvärk i några dagar innan slemproppen gick och värkar började så smått med mitt första. Dock var detta runt BF+8 eller nåt sånt, och hon föddes +14.

Hoppas du slipper vänta så länge!

Svar på tråden Bf Juni 2014