• Hanna82

Bf Juni 2014

Hej! Jag hoppas att jag också kan hänga med här på ett hörn! Jag är gravid i v. 7 (6+6) och har BF 26 Juni om allt går vägen. Detta är mitt tredje barn. I måndags var jag på vul och det enda som syntes var en hinnsäck.  Min gynekolog (här i Tyskland går man alltid till gynekologen under graviditeten) menade att det kan vara för tidigt, trots att jag borde har varit i v. 6+4. Fick en ny tid till tisdag nästa vecka och då hoppas jag att vi ser mera!!!

• Hanna82
    ZandraClaesson skrev 2013-11-07 12:22:01 följande:
    jag var på vul i vecka 6+0 och då så man bara hinnsäcken o gulesäcken eller var de heter. och i tisdags 6+4 såg vi fostret o hjärtat. fostret var 3,5mm. har du fel på ngn dag så kan de ju vart förtidigt o se ngt. 
    Jo, det sa gynekologen med, att det antagligen är för tidigt att se något. Hinnsäckens storlek motsvarade 6+0 och när jag kom hem märkte jag att jag hade uppgett fel datum när sista mensen var, och att jag inte var i v. 6+4  utan i v. 6+2. Jag blev bara så ledsen då jag väntat extra länge med att göra vul. Jag skulle ha fått en tid redan veckan innan men beslöt mig för att dra ut på det en vecka för att vara på säkra sidan att få se hjärtslagen, och så såg vi ingenting..
  • Hanna82

Min kompis dotter låg också i säte. Hon fick en massa tips av barnmorskan vad man kan göra för att få barnet att vända sig. Hon fick akupunktur, skulle massera en viss punkt på lilltån, skulle med en ficklampa lysa från översidan till undersidan på magen för att få barnet att vända sig efter ljuset, skulle massera magen uppifrån och ner i cirklande rörelser, hänga en bjällra i ett långt band på magen för att bebisen skulle bli intresserat och följa ljudet och sen tror jag de försökte med någonslags rökelseljus också. Tyvärr satt tjejen stenhårt och ville inte vända sig alls så det blev snitt iallafall.

Svar på tråden Bf Juni 2014