• stiletto

Bf Juni 2014

Hej! Nu äntligen känner jag att det är dags att hoppa in i tråden. Ville inte riktigt "ta ut nåt i förskott" innan. Bf är 5/6 och jag är i vecka nio nu. Tror jag iaf ;) den här graviditeten var heeelt oplanerad, missade kondom en gång och pang! Men vi är superglada här hemma iaf och våran treåriga dotter får äntligen bli storasyster. Hallonmjölk: måste fråga var du har bokat ditt VUL?

• stiletto

Någon av er andra tröttmössor som har blivit känsliga för ljud? Efter en bullrig dag på jobbet blir jag helt slut i huvudet på eftermiddagen/kvällen och när dottern blir gnällig och trotsig vill jag helst bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet.

• stiletto

Är det bara jag som inte träffat barnmorskan än? Har mitt första besök i v. 11. Eftersom det är mitt andra barn kunde jag hoppa över hälsosamtalet men det känns som alla andra redan har träffat barnmorska, läkare, fått tid till RUL och tagit prover. Ja, jag vet att jag säkert överdriver nu men ibland känns det som jag har inbillat mig att jag är gravid eftersom inget händer.

• stiletto
    Angeliica skrev 2013-11-06 21:36:43 följande:
    Jag väntar mitt första barn och ska få träffa min barnmorska för första gången i v 14 tycker det är helt sjukt sent, någon annan som har så sent?

Oj, det var väldigt sent tycker jag. Har du inte haft hälsosamtal heller? Med mitt första barn träffade jag barnmorskan första gången i v. 5-6. Andra besöket var jag nog i vecka 11-12.
  • stiletto
    pronomen skrev 2013-11-06 21:39:58 följande:
    stiletto - jag har inte träffat barnmorskan än. Ska dit på måndag och kommer då att vara 11+0. Det känns okej ändå. Det är andra barnet och jag känner mig gravid. Sen får man ju ändå inte veta något om huruvida barnet lever eller inte på BM-besöket så på så vis gör det varken från eller till för mig... får helt enkelt vänta till rul innan jag vet att allt är som det ska.. och det känns låångt borta.

Ja, ultraljudet känns vääääldigt långt bort. Är nog mest frustrerad över att inte veta vilket datum ultraljudet blir. Vill ju sååå gärna göra det innan julafton av någon anledning.Kommer vara i v. 18 den 27:e december så troligen inte men men. Det är bara att vänta :)
  • stiletto

11+4 idag och värsta illamåendet är borta men är så trött hela tiden. Hade inskrivning för en vecka sen och väntar på kallelsen till RUL. Fick höra att det antagligen blir under första veckan i januari. Även fast jag känner mig gravid så känns det ändå lite overkligt fortfarande. Har ju inte gjort något VUL, kub eller liknande så har ju inte sett bebis än. Kommer vara grymt spänd när det väl blir dags för RUL. När jag väntade dottern var det några långa sekunder av " de kommer inte hitta någon bebis!!" Innan bilden dök upp på skärmen :). Förutom längtan till ultraljud så kan jag knappt bärga mig till att känna det första sprattlet i magen!

Svar på tråden Bf Juni 2014