Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat

Bf Juni 2014

Bf 28 juni men beräknad kejsarsnitt till den 14e juni. Varit på vul i v 7+6 och allt såg bra ut. Tredje barnet och fjärde graviditeten. Har en dotter född 2006 och en son 2009. Även en ängelflicka som föddes pga utomkvedshavandeskap i v 17 2005. Allting ser bra ut än så länge, trots allt. Så håller tummar å tår att vi går hela vägen.

• piiiinkcat

Tycker att namn är omöjligt att hitta innan barnet är fött.. Vi är liksom aldrig överens om ETT namn utan vi velar hit och dit.

Bestämmer jag mig för ett namn, så tycker sambon att så kan ungen inte heta...

Sen kanske vi väl kommer överens om ett namn, men då är släkten emot oss istället...

Någon annan som har förslag på kommande bebis. Vi har två barn sedan tidigare som har fått namn från en av våra favoritserier Star Trek och visst vill att även trean skall få ett fint Star Trek namn... frågan är ju bara vilket. Blir det en pojke eller flicka... ja det är ju frågan.

Galen neurotisk tvåbarnsmamma 30+
  • piiiinkcat

Tveksamt om man kan få nytt UL av bara den anledningen, men kan ju tänka mig att de har fler bilder sparade i datorn då de oftast brukar spara ner dessa. Jag har ju koll nytt UL var fjärde vecka på grund av att jag ligger i riskzonen och då får jag ju oftast med mig ett kort efter varje gång. Men jag vet inte hur det är om man har en normal graviditet. Däremot kan du ju säkert gå till någon privat undersökning och få både det ena och det andra med dig hem... 3d och 4d bilder med mera =)

• piiiinkcat

Har aldrig jobbat nr jag varit gravid innan så jag vet inte riktigt. Eller jag jobbade som vanligt, och skulle in på vanlig kontroll i v 34. De vägrade släppa mig och två dagar senare så vart dottern född (akut kejsarsnitt). Hade inget att säga till om. Blev en tidig julklapp till alla i släkten =). Med sonen vart jag fortfarande hemma med dottern och jag var ju lite mer förbered och gick på kontroller. Blve dock sjukskriven i v 30 utan ersättning. Riktigt skit.... 

Sonen kom i v 36 med planerat snitt.

Nu vägrar jag prematura barn och tänker jobba tills jag stupar... närmre från jobbet till sjukhuset än hemifrån liksom så då är det ju bättre jag jobbar =)

Svar på tråden Bf Juni 2014