Bf Juni 2014
LokesMammi skrev 2013-11-26 09:05:30 följande:
Är det nån här som är heltid- eller deltidsarbetslös? Jag har en fast tjänst på 75%. Arbetssökande 25%. Innan jag fick sonen stämplade jag genom a-kassan. Men sen tog dagarna slut så jag fick 25% ersättning av försäkringskassan. Men nu ska jag stämpla igen då jag har fått fulla dagar igen plus 150dagar då jag har barn under 18år. Arbetsförmedlingen har ändrats sen jag stämplade sist, så nu ska man skriva på deras hemsida vilka jobba man sökt o skicka in så man får ersättning av a-kassan. *suck* Sa till henne på ams att jag ska ha tillökning i sommar o vill inte söka jobb. Men jag måste. Sambon sa att jag kan söka jobb jag inte har behörighet till. Men jag funderar på o skriva på cvn att jag ska ha barn i sommar! Då vill dom inte ha mig på intervju. Moahaha! =)
jag är föredetta journalist = mycket arbtslöshet i perioder, korta vik - you name it.
Såg vad du skrev om att du var gravid och skulle skriva det. Det kan du göra, men försök inte sabba ett CV och ansökan med flit. Känner folk som har gjort det. Om arbetsförmedlingen/a-kassan gör stickprov på dig och kollar dina ansökningar och upptäcker att du "fulat" i den med flit kan de dra in akassan helt för dig.
Bara ett tips- har många gamla kollegor som gjort så om de inte velat söka en reportertjänst i Sölvesborg eller Kiruna som de blivit tillsagda att söka. Stickprov på dem och vips så har de nekats akassa. Så ha det i åtanke bara, i all välmening!