Inlägg från: Principessa85 |Visa alla inlägg
  • Principessa85

Bf Juni 2014

Hej! Får jg vara med här? Fick ett oväntat plus i fredags. Eftersom jag åt minipiller och inte har någon regelbunden mens hade jag ingen aning vilken vecka jag var i. Ringde Mvc i går och fick komma in på VUL idag. Fick se en liten jordgubbe med tickande hjärta i v.9 (8+1), Bf 15 juni. Glad Som sagt en oplanerad graviditet, men vi är väldigt lyckliga över bebisen. Har en dotter på 10 månader, som kommer att vara 1 år och 5 månader när bebisen kommer. Det ska bli mysigt att få så tätt, även om det säkert blir en hel del jobb. Flört

• Principessa85

Har läst, men varit dålig på att skriva. Först och främst: Beklagar ni som har fått missfall! Så himla orättvisst och tragiskt. Rynkar på näsan

Idag går jag in i v. 13 (12+0) och på torsdag är det dags för kub. Känner mig lite nervös att något ska vara fel, för att jag inte har så mycket symtom som förra grav och dessutom inte fått någon mage alls. Dock såg ju allt bra ut på vul v.9, så förhoppningsvis ska väl "Plopp" vara kvar. Glad

• Principessa85
    LokesMammi skrev 2013-12-02 15:40:46 följande:
    Fick en kallelse till RUL idag! 2janauri kl 14.45! Men va tusan, 30/12 sa dom ju! >:(
    Vilken vecka är du i då? Jag ska på Rul 17 januari, v.19 (18+4). Ska ni kolla vad det blir för sort? Glad
  • Principessa85
    LokesMammi skrev 2013-12-02 16:51:25 följande:

Jag kommer o vara 18+4 den 2/1 =) Är i valet o kvalet om det, får se! =) Ska ni?
    Ja, vi är alldeles för nyfikna för att hålla oss. Dessutom så behöver vi i princip köpa en helt ny garderob om bebisen är en pojke. Vi klär vår dotter extremt "flickigt" med rysch pysch, spets, rosa, klänningar, blommor ect. Så det är få plagg bebisen kan ärva om det är en gosse. Flört
    Flicka 130106 & BF 140615
  • Principessa85
    LokesMammi skrev 2013-12-02 21:13:16 följande:
    Bebismage har jag haft länge! Den dök upp nästan direkt! =) Inge kul faktiskt! =)

smålandsjänta skrev 2013-12-02 21:29:29 följande:
    Jag har med börjat få bebismage redan! (Även om det inte är någon bebis som tar en massa plats än??) igår köpte jag en klänning till julafton som framhäver magen och det var redan en liten kula som syntes tydligt! Roligt tycker jag :)

Åh vad mysigt att ni redan har fått en kula. :) Här står det dock rätt stilla... trodde magen skulle komma fort, eftersom jag nyss var gravid (dottern är 11 mån), men icke så nicke. Var tom. större med henne i samma vecka. Men det lär väl bara säga pang och sen klagar man istället över jättemagen, haha
  • Principessa85

Jag har hittills gått upp 1,4 kg (v.13). Vet att jag hade gått upp mycket mera med dottern i samma vecka (4-5 kg) och oroade mig enormt vad vågen skulle sluta på?! Dock blev det "bara" +15,5 kg och det ramlade av rätt fort. Så ni som är oroliga över att ni redan har gått upp några kilon - det behöver inte betyda att ni kommer att gå upp jättemycket. Glad

• Principessa85

Förresten någon här som inte har berättat för jobbet än? Jag har nämligen inte gjort det... nytt jobb och fick reda på under introduktionen att jag var gravid (oplanerat). Ska på Kub på tosdag och om allt ser bra ut, funderar jag på att prata med chefen på fredag. Tycker det känns lite jobbigt, men måste ju i vilket fall som helst berätta tids nog...

• Principessa85

Har nyss varit på kub och allt såg bra ut-puh! Fick en risk på 1:7834, så det var ju skönt. ;) Fick också veta att moderkakan ligger i bakväggen och att mängden fostervatten var bra. Bebisen sparkade runt en del och verkade gilla att gömma ansiktet med armarna. <3

• Principessa85

Vet ej var bildtråden är, så jag lägger in en bild här från Kub v.12+3. Vår älskade "Plopp". <3
  • Principessa85
    claire skrev 2013-12-05 18:12:06 följande:
    Gjorde UL idag:) Bild finns i bildtråden (som för övrigt ligger här:www.familjeliv.se/Forum-2-12/m71301396.html).

Blev tillbakaflyttad till 11+0 (min beräkning var 11+4) och nytt BF 26 juni.

Känns heelt otroligt att det finns en liten där inne! Jättelivlig var den och helt perfekt:)

Grattis till lyckat ul! Visst är det underbar känsla? Tack för länken till bildtråden. Ska favorita den bums! ;)
Svar på tråden Bf Juni 2014