• curiosa

Bf Juni 2014

Hej

Ny här med bf 28 maj men risken är ju väldigt stor att gå över så undrar om jag får vara med här ändå?

Har 3 barn sen innan -00, 02 och 12.

Väntar nu en liten pojk, mitt fjärde och makens andra.

• curiosa
    DevilsDaughter skrev 2014-01-05 20:43:05 följande:
    curiosa: Välkommen! Vad har du sen tidigare?

Lokesmamma: Bra att du kollade! Är det så att man inte får det könet som man hoppas på så tror jag att det är bra att veta det innan för anknytningens skull. Då blir det inga dubbla känslor vid förlossningen. Grattis till pojke!

Tack:)

Jag har pojke, flicka, flicka sen innan.
  • curiosa

Jag har skickat meddelande till dig:)

bonden skrev 2014-01-10 21:50:46 följande:
    Jag måste lägga till dig som vän och sen bjuda in dig i gruppen. Skriv ett meddelande med hur jag hittar dig på Facebook så lägger jag till dig i gruppen. Är det fler här inne som vill gå med i den gruppen så gör bara likadant.

• curiosa
    Anine skrev 2014-01-28 22:10:46 följande:
    Är det någon av er som

Vaccinerat er mot influensa?

Nej.

Känns menlöst att göra nu tycker jag när säsongen snart är över.
  • curiosa
    Sessan4 skrev 2014-02-11 21:30:42 följande:
    Har nog tryckt i mig 2 kartor Novalucol idag! Räcker med att jag halvligger på soffan eller böjer mig för att ta på skorna så bränner det som eld i halsen

Bra tips mot halsbränna mottages tacksamt!

Äter oxå novalukol i mängder. Har inget val, men för mig hjälper det bra om än bara för stunden.
  • curiosa

Magnesium är jätte bra mot restless legs och kramp.

jag åt tidigare 250mg/dag men kände att det var på gång igen och har nu ökat till 500mg.

Upp till 1500mg/dag kan vara ok att äta.

• curiosa
    Sessan4 skrev 2014-02-18 22:40:06 följande:
    Funderar på babyskydd.. Är det bra att ha ett babyskydd som passar till just den vagnen man har? Använder man det?? Jag hade inte det till dottern utan satte bara ner hela stolen i kundvagnen om jag skulle handla.

Hon hatade att sitta i babyskyddet och skrek bara när vi åkte bil. Ni hoppas jag att bebisen inte ogillar det lika mycket!

Jag har köpt en Cresent trike och man kan tydligen köpa till adapter som skall passa med Maxi Cosi.

Hur tänker ni med babyskydd?

Vi använde det jämt och älskade det när dottern var liten.

Hon var en extremt onöjd bebis och mår hon väl sov så ville man inte väcka henne för att lägga henne i vagnen.

Har köpt det även denna gången och tror att det kommer bli väl använt även nu.
  • curiosa

Jag har vart hemma sen aug 2010 :)

Trivs överlag jätte bra hemma men vissa dagar är det jätte tråkigt.

Blir hemma minst till aug 2015 men förhoppningsvis till januari 2016.

• curiosa
    DevilsDaughter skrev 2014-03-13 12:15:58 följande:
    Idag va jag och red en runda i det fina vädret! 26 veckor har jag gått nu och jag har inte ridit sen v 16 pga av att moderkakan satt långt ner. Men verkar inte som att den gör det längre. Kändes så underbart att sitta på hästen igen! Fick dock riktigt ont i rumpan efteråt.. 

Kändes lite förbjudet då jag ändå gått så pass långt nu. Har funderat mkt fram och tillbaka på om jag borde rida eller inte. Vet ju att det bästa såklart är att avstå, men för det första så är bebisen väl skyddad där inne och för det andra så är mina hästar så lugna att det känns som att risken nästan är lika med noll att jag skulle ramla av.. Dock råkade svärmor vara hemma och ifrågasatte ridningen, kändes lite dumt, hon sa dessutom att om jag nu skulle rida så skulle hon ha valt den andre hästen (som är lägre och tryggare).. jaja, de va underbart iaf! och så länge inte foglossningen blir påverkad av det så kommer jag nog fortsätta med det ett tag till tror jag..

Längtar efter att bli normalviktig och kunna rida igen.

Med första barnet tävlade jag en terrängritt runt v 30, det var dock snart 15 år sedan.

Med snart 4 barn har ridningen blivit lagd på hyllan men när lillebror kommit och jag gått ner typ 50kg så ska jag börja igen. Har ju tom eget stall här hemma.
Svar på tråden Bf Juni 2014