• EvaÖman

Bf Juni 2014

BF 14 Juni.... Barnmorskan osäker på vilken vecka jag verkligen är i när jag på u-ljudet. 

Trodde att jag var i vecka 18, men bm flyttade bak mig 1 vecka. Kan ju kvitta egentligen, men ändå. 

Skall tillbaka igen o få göra ett nytt ul. Spännande! 

Någon annan som känner igen sig`? 

Någon i Mamö som är gravid med andra barnet o under 30?

• EvaÖman
    claire skrev 2014-01-15 21:07:56 följande:

Gravid i malmö är jag, även under 30. Dock med första barnet:)

Åh har inte varit inne o sett att du skrivit.. Vad kul att du skall ha barn, även om det är ditt första. 

BF Juni? Skriv gärna i GB =)

• EvaÖman
    Tizi skrev 2014-03-19 15:52:24 följande:
    Ställer samma fråga som i en annan tråd här.
    Är eran bebis "registrerad" på försäkringskassan än? Jag har ju skickat in mitt moderskapsintyg för längesen men hittar ingen information alls om det nya barnet på min sida på FK! Vad finns för info på eran sida? Vet ni vad ni kommer få i föräldrapenning osv?

Har också skickat in moderskapsintyget, men inte sedan har inget mer hänt (förutom att arbetsgivaren skickat in om att jag ej kan fortsätta jobba) Väntar o väntar, men skickade iväg ett mail idag, så vi får se hur lång tid det tar innan man får ett svar. Skall ringa dit nästa vecka om jag inte fått svar på mail... 

-Angående föräldrapenningen kan man göra en preliminär beräkning. 

• EvaÖman
    Tizi skrev 2014-04-07 16:57:45 följande:
    Jag mailade oxå häromdan och frågade om samma sak men till mig svarade dem att alla papper från mig hade kommit in men att de inte var handlagda än, det skulle ta 30 dagar från att de kom in så jag får väl vänta nån vecka eller två till innan jag hör av mig igen om inte min bebbe syns då!
    Jag gick också o väntade på att dom skulle godkänna mitt ärende till det ofödda barnet, men vad jag inte visste/hade glömt var att dom inte hade lagt till det ofödda´s "personnummer" så jag kunde inte ansöka om havandeskapsledighet, så glöm inte bort det. 
  • EvaÖman
    DevilsDaughter skrev 2014-04-10 17:35:04 följande:
    smålandsjänta: kan man skicka in moderskapsintyget på nätet då? Trodde det bara var arbetsgivarintyget man kunde skicka in där?

Amalian: jag har faktiskt inget emot det.. Känns som att det ändå är det enda jag tänker på, hehe..
    Hur skall du skicka in moderskapsintyget via nätet när du får det utav din barnmorska? :/
Svar på tråden Bf Juni 2014