• nikka

Bf Juni 2014

Jag har blivit sjukskriven av jobbet för att jag får inte jobba. Jobbar på ett sågverk med alldeles för mycket buller och vibrationer. Sen fanns det inget annat ställe jag fick vara på..
    Gick in i vecka 26 förra veckan.. Fast jag mår bra och inte har ont någonstans så känns det otroligt konstigt att bara vara hemma. Så nu är jag mest bara orolig att FK inte godkänner det.. Bara att vänta och se.

• nikka
    DevilsDaughter skrev 2014-02-24 19:45:54 följande:
    nikka: Det är inte så då att du blir tvungen att söka annat jobb då under tiden? Eller det kanske du inte behöver eftersom du ju "har" ett.. Förstår att det känns konstigt att gå hemma när du mår bra, men himla skönt ändåSolig.
    Näe jag behöver inte söka något nytt jobb vilket är tur. Jag har ju mitt fasta jobb men företaget kan inte omplacera mig till någon annan avdelning/fabrik. För antingen är det samma ljudnivå, buller och vibrationer eller så är det massa limning och härdplaster som inte är nyttigt att jobba med då man är gravid.
    Å nu har jag börjat att komma in i det här med att vara ledig så det känns inte så jobbigt längre :)
  • nikka
    GrabbarnaOchJag skrev 2014-04-04 13:24:53 följande:
    hur gör pappan för att få ut sina 10 dagar egentligen?? min sambo kommer att vara pappaledig från början typ.. några dagar i veckan.. men han står det ju inget om nånstans.
    Han ringer antingen till försäkringskassan och anmäler eller så går han in på deras hemsida och anmäler det där.

Kommer han att plocka dagar direkt från erat "nya" barn eller har ni dagar sparade sen förut med något annat barn?
    För det är så att han inte kan ta ut dagar förräns han är registrerad som pappa. Så ett tips är att göra iordning faderskapspappren nu direkt så behövs det bara en lite komplettering när barnet är fött. För då går det allt mycket fortare om ni vill börja dela på dagarna direkt.
Svar på tråden Bf Juni 2014